Tuesday 9 June 2020

TELUR IKAN GORENG vs IKAN GORENG(PKPB-COVID 19)


Telur Ikan Goreng
Antara lauk weekend
Semalam punya semalam
Untuk lunch
Mak aku ngan kakak jer suka telir ikan ni
Aku ngan abang x suka
Aku hanya makan telur ikan yang bolat-bolat macam guli tu je
Kalau telur ikan halus-halus ni aku x makan


Kakak pun mula x suka
Kakak kata selalu mak aku belo telir ikan rasa dia pahit sebab tu kakak pun x makan
Tapi hari ni telur ikan fresh
Kakak kata x pahit
Kakak kata sedap lemak
Haaaa..mak aku cakap dah xleh makan banyak-banyak la pasni
Sebab dah ada 2 orang suka telur ikan
Sebelum ni mak aku sorang jer yang suka telur ikan

Mak aku cakap telur ikan ni sebelum goreng kena basuh bersih
Pastu kena rebus dengan asam keping
Pastu gaul garam & kunyit
Pastu baru boleh goreng
Macam goreng ikan
Pastu tambah bawang hiris & cili hiris

Semua ni hanya mak aku ngan kakak yang makan..

Ni ikan goreng untuk aku
Mak aku kata minggu ni aku kena makan ikan jer
Itupun hanya sesetengah jernis ikan jer
Kena makan ikan yang x gatal
Sebab nak pastikan mata aku x merah
& nak pastikan sebelum Khamis ni mata ni x bengkak
Sejak balik HUKM hari tu mak aku soh pantang makan
Kena elakkan seafood kecuali ikan yang x gatal..
Aku request nak ikan macam nenek selalu beli kalau balik Kedah..
Aku x tahi nama ikan tu
Mak aku kata tu ikan jenahak namanya..
Black Snapper

2 comments:

  1. oh, belum baik lagi ya matanya, kenalah berpantang, ikut cam mak ya

    ReplyDelete
  2. Belum...
    In sha Allah esok 11 Jun buat minor surgery..

    ReplyDelete