Friday 12 June 2020

SAYUR LEMAK PUTIH FUCUK CAMPUR (PKPP - COVID 19)


Mak aku masak Sayur Lemak Fucuk Campur


Fucuk campur Black Fungus, suhun & babby corn..
Aku x minat kalau sayur lemak putih
Kalau lemak kuning,
Yezz aku suka

SAYUR LEMAK FUCUK CAMPUR
5 batang fucuk - patahkan & rendam
5 cendawan hitam (black fungus) rendam
Sikit suhun - rendam
10 batang babbycorn-hiris
1  batang cili merah-hiris
2 bawang merah-hiris
1 sudu ikan bilis bersih
1 kotak kecil santan
1 sudu teh garam

1. Bersihakan semua bahan rendam
2. Masukkan semua bahan kedalam kuali kecuali santan
3. Tambah 2 cawan air & masak hingga mendidih
4. Tambah santan kotak & kacau dengan api perlahan supaya kuah cantik
5. Biar memdidih & sesuaikan rasa




Mak aku juga masak Sambal  Sardin + kentang..
Ni pun aku xleh makan
Sebab sardin, takit mata akau gatal

Aku hanya makan ikan goreng panas
Tuang kicap skit
Tu jer

2 comments:

  1. Replies
    1. Heeee.. Gang mak kiter
      Kiter cannot go masak lemak putih
      Hihihihi

      Delete