Friday 12 June 2020

TANGGUH SURGERY....(PKPP-COVID 19)

Hari Khamis 11 Jun  2020
Hari ke-2 PKPP Covid 19
Semua orang teruja dah boleh rentas negeri
Aku plak yang takleh nak lena malam tadi
Pagi-pagi lagi bangun dengan rasa berdebar
Sebab hari ni doc kata nak buat sugery mata aku..
Appointment pukul 9.00 pagi
Pukul 7.30 mak aku dah bising te gok aku belum siap..
Ala... Rileks ar... Pukul 9.00 kot appoinent tu
Sekali kena ceramah free plak ngan mak aku
Mak aku kat biarlah kita yang menunggu doktor
Jangan doktor yang menunggu kita...
Kita x tahu keadaan traffic
Takut jammed sebab semua orang dah kerja & bermula semalam dah boleh rentas negeri
Mak aku bising nanti kalau lambat takut parking susah nak cari kat HUKM tu
Heeee... Yer la... Aku siap cepat-cepat
Pukul 8 gerak..
Mmmmmm.... Memang jalan xah mula sesak..
Sampai HUKM memang orang dah ramai gile...
Sib baik belum pukul 9..
Baru 8.40
Tapi bila naik tengok kat main lobby..
Omakkkkkll ai.
Manusia beratur dar Lobby A hingga Lobby B..
Dekat 1/2 km kot panjangnya
Sebab 2 lane
Mal aku dah bebellllllllllllll kat aku
Redho jer laaaa😁😁😁hihihihi


Ni kat dalam lobby..
Bapak panjang kan lena que up
Inipun sib baik polis yang jaga line tu kasi ikut laluan short cut sebab pada kad appointment aku ada tulis "Kecemasan Mata"
Polis tu pun nampak mata aki lain dari mata orang lain kannn😅
Dapat masuk dalam lobby ni ada 5 lane plak tengah que..
Sib baik staff HUKM ni buat kerja lajuuuu jer..
Dah amik suhu badan
Kena bagi Mykad.
Tunjukkan kad appointment
Isi maklumat dalam komputer
Sanitize tangan
& boleh naik kat klinik mata
Dah pukul 9.05 baru sampai klinik mata
Mak aku bising sebab lewat 5 minit

Pun penuhhh
Ramai plak manusia hari ni
Minggu lepas datang Khamis & Jumaat xde la ramai camni

Pishangggg....
Sebab ramai kan
Kena la redho & sabar menunggu

Pukul 9.22 dapat nombor
Tungguuuuuuuu la sampai dskat pukul 12 baru nama aku dipanggil
Ssmpat la aku gi berry dulu🤭🤭
Sakit perut ooo...
Rasa nak muntah nak berry ooo menunggu
Berdebar nak jumpa doctor
Macam nampak van kesihatan masa darjah 1 dolu🤣🤣🤣


Apa kaitan pokok cactus ni??
Haaa.. Ni semalam punya semalam
Ikut mak aku gi amik GL
Sejak lepas raya dah 3x dah mak aku gi siapkan kerja tapi aku x ikut la
Kali ni aku ikut sebab sajer nak temankan mak aku..
Selain nak amik GL  tu, aku juga nak setrle kan semua dokumen-dokumen untuk pendaftaran  Universiti siap-siap
Aku nak siapkan awal-awal  sebelum surgery ni
Semua dokumen yang perlu di fotostat d disahkan... Alhamdulillah dah settle
Tinggal nak kena sediakan gambar ukuran passport & yuran yang belum settle
Yuran rm1300++ mak aku cakap tunggu gaji hujung bulan nanti
Gambar tu plak mak aku suruh jer aku gi kedai gambar siap2
Tapi aku yang xnak
Aku nak tunggu lepas surgery bagi mata aku elok dulu
Takkan nak hantar gambar yang mata bengkak
Tak nak la akuuuu😅
Gambar tu akan kekal dalam borang pendaftaran sepanjang study kat sana kot.. Mesti la aku nak gambar yang mata dah ok kann
Sebab tu lah walaupun berdebar nak surgery tapi kalau boleh nak cepat-cepat buat surgery ni
Sebab nak cepat-cepat ambil gambar untuk settle kan semua dokumen tu



Dah nampak surut kan bengkak mata aku
Nak compare minggu lepas memang merah macam bisul
Haaa... Seminggu ni memang aku buat sekerap mungkin  tuam guna sudu direndam air panas
Makan ubat
Letak krim
Dan yang paling struggle...
Aku kena pantang makan
Makan ikan jer
Itupun mak aku cakap dah pilih ikan yang x gatal..
Aku makan nasi putih ngan ikan goreng jer sspanjang minggu ni..


Huhuhuhu....
Lepas jumpa doktor
Doktor cakap x boleh buat sugery lagi hari ni
Kena next appointment hari Isnin plak
Doktor soh amik ubat & baliknmakan lafi ubat ni
Mmmmmmm......
Aku dh frust sebab kena pospon lagi
Huhuhuhu
Mak aku lak cakap maybe doc ada alasan tersendiri yang kita x tahu
Mmm..... Elok juga la pospon
Sebab hari ni x nampak pun Dr Anis
Aku nak Dr Anis yang buat surgery tu sebab Dr Anis tu baik & lembut jer bila bercakap & bila check mata aku..
Ok..... bertabah jer lah tungu tarikh baharu


No comments:

Post a Comment