Wednesday 12 February 2020

LATOK vs GREEN SAUCE


Latok & Green Sauce
Dah lama aku nak makan latok ni
Tapi ni baru dapat
Heeeee...baru nak post



Latok ni sejenis tumbuhan laut
Mak aku cakap  ada yang panggil Anggur Laut sebab rupa dia macam anggur
Kata mak aku lagi kalau kat Langkawi  dipanggul LATUT
Latok ni tak tahu bahasa apa
Sabah kot sebab latuk  yang ni dari Sabah
KAlau yang dari Langkawi kena lapanggil Latut
Hahahaha



Excited aku bila mak aku cakap soh kakak gi tunggu kat Pondok jaga perumahan kitorang kat depan tu
Sebab ada suplier nak hantar latuk



Mmmmm memang rupa dia macam anggur la kan



Rasa nak picit-picit jerk
Hahahaha

Sib abik aku x terus jer makan


Mak aku pesan soh basuh & rendam jap dalam air kasi keluar segala kekotoran


Ni sos dia
Green Sauce




Soh mak aku pegang jap
nak sanap pic masuk IG


TAraaaaaaa.....
Dah boleh makan
Pop..pop...pop meletup dalm molot bila kunyah
Aku suka sangat
Ratah jer.....
Kakak xnak
Kakak kata x lalu nak makan
Alhadulillah....kikikiki (gelak jahat)
Abang pun xnak
Alhamdulillah
Dapat aku makan puas-puas
Mak aku?
Mak aku nak la
Mak aku cakap yang ni lagi sedap
Kat mak aku ,mak aku pernah makan kat KK Sabah
Mak aku cakap sedap kalau makan ngan ikan tuna panggang
Kata mak aku yang makan kat KK anggurnya lagi besar & rasa sikit hanyir & masin
Mmmm yer lah mak aku dah pernah gi Sabah
Dah 2x gi hikig Gunung Kinabalu
Aku lum pernah gi Sabah
Tapi dapat juga makan
Mak aku kata yang ni lagi sedap sebab x hanyir


No comments:

Post a Comment