Friday 17 February 2017

PASTA VERMECELLI GORENG SOSEJ..BEKAL SEKOLAH

Pasta Vermecelli Goreng Sosej..
Ala cam spaghetti juga
Cuma mak aku kata saiz dia jer yang lain..
Kecik sikit dari spaghetti..
Tapi buka Angle Hair yang lagi halus tu..


Aku yang request mak aku wat pasta ni..
Sebabnya mak aku dah bagitau yang hari Selasa mak aku ada meeting kat Pudu..
Biasa kalau meeting kat sana mak aku akan balik lambat ...
Sampai lagi la lambat sebab dari tengah KL memang jem ar time petang..
Kitorang pun memang ada program kat sekolah hari tu..
Umi,Nad & ramai lagi pun semua ada aktiviti kat sekolah
So tu yang aku request makanan berat sikit..
Pasta ni kira sampai petang ar..
Makan ngan dorang..


Abang pun bawa bekal ni juga..
Yang pink tu opkos la aku nyer
Mak aku x bawa bekal sebab mak aku kata kalau meeting memang disediakan makanan
Kakak pun dah xde bekal dah sekarang..
Sebab kakak dah stop dah kerja hari tu..
Sebab mingngu depan dah nak sambung study semula..
Hari tu kakak just kerja sebab tengah cuti jer..
So,sekarang kakak ngah bz siapkan barang-barang ar..


 PASTA VERMECELLI GORENG SOSEJ.

1 bungkus pasta vermecelli
10 batang sosej ayam- rebus dan potong bulat
1 bawang besar-dadu halus
3 bawangn putih-cincang
1 sudu lada sulahpowder
garam
4 sudu minyak
1 sudu oregano kering
1 pokok pasrsley-cincang halus


1. Panaskan minyak dan tumis bawang-bawang
2. Masukkan sosej yang dah direbus dan dipotong bulat
3. Sementara tu rebus vermecelli hingga lembut bersama 2 sudu teh garam

4. Masukkan vermecelli dan gaul rata
5. Tambah lada sulah powder dan gaul rata.
    Gaeram x perlu sebab dah rebus dengan garam tadi


6. gaul rata dan taburkan oregano kering serta daun parsley cincang


2 comments:

  1. Tabik la....kat mak dik cella...rajin masak bekal tiap hari....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiter yang nak bawa bekal setiap hari sebab malas nak rebut kat kantin..Ketua Pengawas plak selalu letak nama kiter untuk duty time rehat...kalau x bawa bekal memang rushing ar...
      Tapi aunty pun rajin jugak kannnn...heee

      Delete