Saturday 28 February 2015

MIHUN SUP SEGERA.....

 Mihun Sup Segera....
Nampak budus jerk....
Tapi sedap oooooo...
Sungguh.....
Ke sebab perut tengah laparrr....
Hahahahaha....


Leceh tol la sebab pakai broadband yang macam berok ben ni....
Internet slow giler ....
Macam Siput Khinzir....!!!!!
Bila ingat balik ...
Ooooo...memang compom lambat la sebab beberapa malam ni mak aku asyik layan youtube jew...
Haip....mak aku bukan layan citer Korea ...
Sejak dua menjak ni tengok mak aku rajin jer layan ceramah agama kat youtube...
Memang internet jadi slow la...
Nak cakap kang....mau nanti mak aku hambik terus berok ben tu plaks...
Hahahaha....
Redho jew lah.....



Ulang 2 gambar ni jew la...
Nak upload gambar banyak-banyak kang....
Mau berjuanggut tunggu....
Mihun Sup Segera ni hari Selasa nyer....
Mak aku masak sebab aku tengah lapar...!!!

MIHUN SUP SEGERA....mak aku
1 cekak mihun
1 tangkai brocolli
3 cawan air..
1/2 kiub ayam
sikit daun sup

Minyak Bawang Putih:
2sudu minyak zaitun
5 bawang putih- kupas & potong dadu
** Panaskan minyak & goreng bawang hingga golden brown & tutup api..
Biarkan bawang berendam dalam minyak hingga sejuk

1. Masak air dan kiub ayam dalam periuk hingga mendidih
2. Masukkan mihun yang sudah dibasuh & biar hingga mendidihh dan mihun jadi lembut.
3. Masukkan brocolli & biar hingga empuk.
4. Angkat & tuangkan bawang putih goreng rangup bersama minyaknya,,,
5. Kacau & tabur daun sup...siap....
Slrupppppp.....arrrrrrrr....!!!!

No comments:

Post a Comment