Tuesday 13 January 2015

PISANG GORENG CHEESE....

Pisang Goreng Cheese....
Mak aku buat untuk aku pad hari Ahad...
Kalau ikutkan kakak yang dah berkali2 request pada mak aku beberapa hari sebelum balik asrama...
Tapi mak aku kata xde pisang...
Lagipun agak pelik la bila kakak request sebab kakak kan memang xsuka...xsuka..xsuka cheese...!!!
Hmmm agaknya kakak tu terikut ngan kawan2 dia la tu..tetiba plak boleh nak mkn cheese...
Tapi mak aku kata kesian juga kat kakak sebab masa tu xde pisang...& sampai dah balik asrama xdapat makan Pisang Goreng Cheese ni...

 Mak aku kata pisang ni bukan la sesuai sangat buat pisang goreng kerana pisang ni lebihh sesuai makan gitu jew buat dessert...
Tapi sebab aku nak...aku nak...aku nak jugakkkkkk....
Mak aku buat juga.....
Hmmm...apa yang x sesuainya sebab aku makan rasa sedap sangatttt...
Manis & lemak...
Cuma bila makan banyak rasa agak muak...
Apapun puas hati aku sebab dapat juga makan Pisang Goreng Cheese ni
Ye la Pisang Goreng Cheese ni kan tengah hot kat pasaran
Tapi sebab kat tempat aku ni xde jual...terpaksa lah  terpaksalah request kat mak aku...

Mak aku kata buat sempoi dobo-dobo jew..
Resipi pun mak aku cakap suruh copy paste je dari ENTRI NI...

PISANG GORENG CHEESE- cara mak aku

10 biji pisang
 1/2 cawan tepung gandum
1/2 cawan tepung beras
2 sudu minyak
sikit garam
sikit gula
air untuk bancuh
minyak untuk goreng

Keju cheddar
Susu pekat
Chocolate rice






1. Pisang dibelah 2 atau kalau nak nipis dibelah 4.
2. Bancuh semua tepung dengan sikit garam,sikit gula & air.
3. Tambah 2 sudu minyak supaya tepung jadi rangup.
4. Panas minyak yang banyak dalam kuali..
5. Celup pisang sekeping demi sekeping & goreng sampai garing.
6. Toskan minyaknya & ketika masih panas berasap parut cheddar cheese & tuangkan juga susu pekat...Pastu tabur chocolate rice...nyu3....


No comments:

Post a Comment