Monday 19 August 2013

NASI GORENG PETAI.......

Hari Jumaat....pagi2 lagi bukan nak buat pahala tapi buat benda makruh....Tu mak aku yang cakap ye...sbb mak aku masak "Nasi Goreng Petai"...Mak aku kata mkan petai makruh sbb ada bau...hahaha....tapi aku memang suka petai....w/pun bau dia x sedap tapi rasa dia sedap...

Sebanarnya aku nk Nasi Goreng Tom Yam...tapi sbb xde perencah tom yam...mak aku masak nasi goreng petai....
Saja amik gambar ni spy lain kali senang aku nak masak sendiri atau nak suruh kakak ke masak...tgk je gambar mesti tahu bahan2nya....Ikan bilis...cili merah...cili padi..bawang merah...bawang putih....Mak aku blend je smp hancur...pastu boh dalam kuali yg ada minya dh panas tu....boh garam & petai...Gaul plak nasi & goreng sampai bersappp...hahahaha
Haaa..dh siappp..... Mak aku kata ini BUKAN Nasi Goreng Petai...TAPI "Petai Goreng Bernasi" sbb petai lagi banyak...hahahaha..Kan hari tu bw balik petai banyak dari kampungggg......Tapi ada gak mak aku bg dekat jiran2...Cempedak[un mak aku tinggalkan 2 biji jew..Lain2 bagi pada jiran2...

No comments:

Post a Comment