Monday, 26 August 2013

KASUT KAKAK vs KASUT AKU.....

Saja nak tulis pasal kasut kakak...Kata mak aku dia cukup "becinta" kalau nak beli barang2 untuk kakak sbb kakak aku ni tersangat la cerewissss....ni bukan aku yang kata aaa..tapi mak aku yang kata...

Semalam hari Ahad cadang nk gi umah mama tapi mama xde...so mak aku nak gi beli barang dapur..Kata mak aku beras dh habis..yang ada beras pulut & beras perang je...Oooo..patut la malam tadi mak aku masak nasi guna beras perang je..igtkan memang saja2 rupanya sbb beras dh habis...

 Sebelum belanja barang dapur,mak aku singgah kedai kasut sbb nak beli kasut sekolah kakak...Memang tau kasut skolah kakak dh koyak tapi kakak amik kasut abang ganti sbb warna & rupa kasut tu sama je..cuma kasut abang besar la..tapi kakak pakai juga sbb kasut skolah dia dh koyak...


Ni la kasut skolah kakak yang baru...Jelous aku tgk sbb kt skolah akupun ramai pakai kasut macam ni...Tp kalau minta mak aku beli...hmm memang sahlah cari penyakit nak kena marah...sbb kasut aku baru jew beli ...  Hai, bila la kasut sekolah aku tu nak koyak pulak....boleh la beli kasut macam kakak ni.....hehehe

Sebenarnya semalam tu...mak aku hanya benti kete depan kedai kasut tu jew..Pastu bagi duit suruh kakak masuk beli sendiri..Mak aku memang x suka nk beli apa2 ngan kakak sbb kakak cerewet & apa yang mak aku pilih mesti xkena ngan taste dia...
Tu kasut kakak yang baru & yg ada tali tu la kasut abang yang kakak pakai sbelum bli kasut baru...hahaha..macam kapal sbb kaki abang kan panjang & besar....Hmmm sian kakak aku...hahaha

Mak aku bkn xnak bli tapi  sbb kakak tu cerewet sgt....Masa nak beli kasut raya hari tu pun sama gak...Masuk tempat kasut dalam Aeon sampai 4 jam..Beli barang lain kejap jew...tunggu kakak pilih kasut dekat 3 jam...hadoi...mak aku dh marah2 dah..akupun menyampah sbb penat puasa lagi...tapi kakak tu buat dono jew pilih..pilih...pilih...pilih lagi...

Dekat 3 jam...akhirnya ni la kasut yg kakak beli...Hmmmm Carlo Rhino...Mak aku kata,patut la cerewet...nak kasut yg branded...mak akupun pakai kasut cap ayam je...aku plak pakai kasut cap itik...hahahaha
Ni plak kasut sekolah aku...Hmm sama je ngan kasut abang yg kakak pakai tu..Sblum ni pun kasut macam ni juga aku pakai.. Kakak & aku pengawas sekolah memang la pakai kasut hitam...Dulu abang aku pengawas PSS..kasut dia hitam juga...Nak sama ngan abang & kakak la konon...skali kakak dh bli yg baru...jelous aku...huhuhuhu

Kaki aku sama jew saiz ngan kaki kakak sbb jari kaki aku panjang2..mak aku selalu kutuk kaki aku..mak aku kata jari kaki aku x serupa ngan orang lain sbb panjang macam jari ayam...tu sbb kasut mak akupun muat aku nak pakai...Kasut kakak lagi la muat...
Haa yang "baru" & xde tali tu sah la kasut kakak kan.......yg tali tu kasut aku.....sama panjang kan....


5 comments:

  1. Kenapa kasut macam lelaki ≧∇≦

    ReplyDelete
    Replies
    1. Trend masa tu bro..!
      5 years ago...
      kira dapat pakai kasut tu rasa up to date sangat dah la..
      kenangan zaman sekolah
      Hahaha

      Delete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete