Wednesday 4 October 2017

NASI GORENG CRAB STIK

Nasi Goreng Crab Stick
Menu Nasi Goreng lagiiii...
Hehehehe...tapi aku suka..
Ni malam semalam nyer dinner
Hari Isnin malam
Hari Isnin yang  penuh Bengkel dan Seminar sepanjang hari sampai malam
Pagi Bengkel kat sekolah..
Habis kelas sambung lak extra class sampai pukul 4.00 petang..
Pastu dengan baju kurung sekolah tu berkejar pulak pukul 5 ada  Seminar kat MC
Sib baik kakak Maisarah hantarkan aku,Mai,Nad & Umi...
Dapat la sampai sebelum pukul 5..
Sebab nak rebut tempat duduk depan..
hehehehe...
Sampai jer MC letak beg terus semua gi surau dulu sebab  nanti Seminar sampai pukul 7 malam
Sib baik dak-dak lelaki solat kat kelas..
Surau Perempuan kecik jer
Aku ngan Mai solat kat Surau Lelaki..
Tapi pakai telekung la..
Takkan ank pakai kain pelikat ngan  songkok lak kan...
Hahahaha....
Nasi Goreng Crab Stick ni pun ada citer jugak ni..



Mak aku ckap namanya NAsi Goreng Crab Stick
Sebab guna Crab Stick ni
Ada yang panggil Filamen Stick

NASI GORENG CRAB STICK
2 cawan nasi
5 batang crab stick
1 biji telur
1/2 batang carrot
1 papan petai( jika suka)
5 cili padi
1 pokok kailan
1 sudu besar pes Tom Yum
2 sudu minyak

1. Siapkan bahan


2. Pes Tom Yum


3. Panaskan minyak dan pecahkan telur serta kacau hingga hancur
    Masukkan pula pes Tom Yum

4. Goreng hingga telur hancur jadi garing dan nampak berbuih


5. Masukkan crab stick yang sudah dipotong
   


6. Masukkan nasi yang sudah dilerai


7. Masukkan carrot dan petai

8. Tambah kai lan..
   
9. Kacau rata hingga nampak berasap


10. Siap

Ni pinggan mak aku..
Mak aku makan masa ni dah pukul 9 malam..
Aku dah makan ...
Bila aku makan..??
Haaaaa...
Sebenarnya semua pic tu mak aku yang snap
Aku just crop & buang mana yang patut
Sebabnya mak aku masak masa tu aku masih kat Seminar MC
Patutnya habis pukul 7 tapi lukul 7.30 malam baru habis Seminar tu
Bila kuar dari MC...turun bawah nampak penuh dah kereta parent tunggu
Mak aku cakap semua parent pun dah merungut sebab time maghrib.
Dah masuk kereta,nak kuar dari parking pun becinta sebab banyak kereta..
Asalnya Mai, Nad & Umi cakap nak tumpang kereta aku
Tapi last minute x jadi sebab dorang cakap nak gi makan dulu kat Food Truck katt situ..
Baru aku tahu..rupanya kat situ setiap malam ada banyak Food Truck..
Dorang cakap nanti nak balik ngan Grab Car
Aku x ikut sebab mak aku dah tunggu
Masuk jer dalam kereta ...dah discribe kat mak aku panjang & lebar bla..bla..bla...
Mak aku kuarkan tuppeware Nasi Goreng Crab Stick ni untuk aku..
Panas- panas lagi...
Kata mak aku...takut aku lapar sebab dari pagi sampai malam..
Mak aku soh aku makan sambil maknaku drive..
Huh....!!!!
Camaner mak aku tahu aku tengah lapar..??





4 comments:

  1. mak tau awak tengah lapar sebab dia mak..naluri ibu sentiasa tau apa anaknya rasa..so jaga ibu baik2 ye..heheh kim salam ibu,..sedapnya nasik goreng tu..tapi nak kurus xleh makan selalu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Abang ar kena jaga mak..hehehe
      Betul kan aunty Mas..Nasi Goreng sedap tapi x elok kan selalu makan..hihihi..tapi kiter makan jugak

      Delete
  2. Sehari suntukkan pergi sekolah,seminar,bengkel....untung Mak Dik Cella masak siap2....BERTUAH HAI ANAK...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha...
      Mak kter cakap org lain dah lama berusaha..Kiter jer baru nak mula..hahaha..
      Hari tu mak kiter ada cakap masak sebab nak jimat..

      Delete