Saturday 28 October 2017

CEKODOK TAUHU

Buah cempedak dalam perahu...
Bersama galah diikat tali..
Emakku masak Cekodok tauhu..
Sedapnya cicah dengan sos cili...

Hehehe...dah lama x cipta pantun..
Kali terakhir cipta pantun 9 Oktober hari tu..
Masa buat Ulasan "Kepentingan Buah- buahan Tempatan.."
Condifent aku ..
Ops...confident...
Siap 2 rangkap pantun pasal buah- buahan..
Heheee...harap2  cikgu sudi bagi markah banyak2...
Kikikiki....


Cekodok Tauhu
Dengan Kopi O Panas...


Versi mak aku makan ngan abang...
xde cucuk- cucuk ngan lidi pun..
Mak aku cakap kalau buat untuk parti ker...
Elok cucuk ngan lidi cunglil gigi tu
Pastu serve ngan cheese sauce & chilly sauce
Baru nampak vogue...


Versi untuk aku..
Haaaa...versi kanak- kanak Ribena..
Kena cucuk macam sate baru aku feel nak makan....
Selalu kalau cucuk camni untuk aku bawa bekal...

CEKODOK TAUHU
2 paket tauhu lembut/ 4 ketul tauhu biasa
1 kuning telur
4 sudu tepung gandum
1/2 sudu lada sulah
1/2 sudu teh garam
1 pokok daun bawang
Minyak
Sos Cili

1. Lenyek tauhu
2. Campur daun bawang,garam,lada putih,telur dan tepung gandum
3. Kacau rata
4. Panaskan minyak
5. Jemput adunan dengan tangan agak- agak 1 sudu dan masukkan dalam minyam panas.
6. Goreng hingga garing..
7. Hidang dengan sos cili



Tauhu lembut..
Asal nj guna 1 jer..
Pastu tambah lagi 1


Lenyek tauhu dan campur tepung,lada,garam,daun bawang dan telur..
Kacau rata


Sesuaikan rasa


Panas minyak dan jemput- jemputkan adunan seperti cekodok dan goreng garing


Toskan minyak



Hidang panas- panas


Sedap makan ngan sos cili
Yang ni sos cicah keropok lekor..
Yang mak Arif kirim dari Trengganu hari tu
Sedappp...
Kopi O tu my mom punya..
Aku just minum air kosong

No comments:

Post a Comment