Thursday 5 October 2017

KASTAD TELUR SOUVURI

Satu malam masa aku tengah study
Tiba-tiba rasa lapar la pulak..
Mak aku buatkan Air Kopi
Tapi aku pulak xnak...

Mak aku tanya nak makan apa
Aku rasa macam nak yang masin-masin sikit
xnak la biskut cream creaker
Makanan berat pun xnak la
Sebab dah dekat tengah malam..
Mmmm..
Rasa macam nak makan meggi
Tapi dah nak axam
Selalu kalau dah dekat nak axam..
even nak test pun
Aku akan cuba elak makan meggi beberapa minggu
Tapi x pandai-pandai pun..
Hahaha...
Mak aku cakap xpelah..dah usaha
Atleast aku anak yang baik..
Heeeee...


Pastu dengar mak aku buka  peti ais
Bunyi macam pukul telur
Ingatkan mak aku buat kan
TELUR GULUNG KOREA kat sini
Rupanya tekaan ku salah




Dalam 15 minit camtu mak aku bawakan aku
Mangkuk ni
Wahhhhh...Kastad Telur...!!!
Dah lama mak aku x buatkan KAstad Telur ni
Tahun lepas kot last mak aku buat
KASTAD TELUR kat sini...



Cedok panas-panas...
Lembut macam taufu fa
Tapi bukan manis..
Ada rasa masin-masin skit seperti yang aku nak
Sedapppppp



Tambah kicap plak
MAk aku cakap sepatutnya tambah Kicap Cair
Tapi yang ada stok hanya kicap lemak manis
Belasah jer lah...
Yang penting sedap ..
Kenyang
Lagi berkhasiat
Tapi jangan amalkan selalu sebab dah tengah malam
Hahahaha





KASTAD TELUR- 1 mangkuk
1 biji telur ayam
1 cawan air
sikit garam
sikit lada hitam
kicap cair
daun sup & daun bawang
2 batang crab stick

1. Pecahkan telur & kacau.
2. Campur air,garam & sikit lada sulah.
3. Tuang dalam mangkuk tahan panas
4. Kukus selama 10 minit.
5. Angkat & tabur daun sup + daun bawang .
6. Tuang skit kicap cair & lada hitam serbuk


Bila tengok yang baru masak..
Masa belum letak kicap nampak macam
 KRIM CAREMEL kat sini...
Tapi yang ni mak aku cakap base dia sama
Cuma Kastad Telur ni versi Savouri..
Krim Caremel tu versi dessert manis...

No comments:

Post a Comment