Wednesday 16 October 2013

PERSIAPAN RAYA HAJI 2013I.......


Hari Ahad lagi nenek dah mula buat sarung ketupat palas...esoknya nenek akan buat ketupat palas...Lusa kita akan raya...
 Hari Isnin nenek dah mula buat ketupat palas...
Pukul 10.30 pagi ..nenek dah mula rebus ketupat....
Lepas rebus ketupat..nenek buat ni plak....ni namanya "Umbut Bayas"...nenek kata Pakcik yang bawa balik dari Sik..ada anak murid pakcik yang kasi..nenek kata umbut ni macam umbut palas..tapi pokok dia lain..pokok dia macam pokok palma...tapi aku tak kenal pokok bayas ni..
 Umbut ni kena rebus sampai lembut..
Ni la "Kerabu Umbut Bayas".... aku makan..tapi sikit jew..untuk tahu aras dia jew...hmmm....hmmm...boleh la...tapi mak aku yang makan bersungguh2....
Malam plak mak aku masak kuih untuk raya esok..pastu..mak aku buatkan "Nasi Tumpang"...just nak tunjukkan pada Haikal & aku la yang banyak cerita pada Haikal asal Nasi tumpang ni....aku copy paste je ayat yang mak aku selalu citer pasal nasi tumpang
Aku yang makan lagi banyak dari haikal...Haikal makan 3 bungkus jew..aku belasah 4 bungkus...
Malam raya kiranya kitorang makan Nasi Tumpang la.....hehehe


No comments:

Post a Comment