Thursday, 26 January 2023

BUAH KUNDANG SIAM DAH MUSIM

 Musim Kundang Siam dah mari...


Buah nostalgia ni.


Semalam balik kerja nampak buah ni tergantung kat gerai buah tepi jalan.
Terus cari u tern....pusing balik pi singgah



Besar-besar...
Nampak segar lagi
Dulu harga pernah kayangan hingga mencecah RM60-RM70 sebelum PKP dulu..


Alhamdulillah kali ni harga boleh la makan..
Mampu milik dan mampu makan dah

Sekilo RM20

Grab juga sekilo

Alhamdulillah rangup dan manisssss kali..!


8 comments:

  1. Kat Pantai Timur hari tu, nampak ramai dah jual. Kat Johor pun dah ada, cuma sy bukan peminat buah kundang.

    ReplyDelete
  2. boleh tahan mahal harganya tapi ya dulu dia pernah mahal mengalahkan musang king... dana suka buah ni tapi alah tang mudah batuk

    ReplyDelete
  3. kann... harga memang kayangan sungguh buah ni... kena yg manis, memang nikmat la.. jrg beli

    ReplyDelete
  4. Kecoq aih tengok buah kundang depa :D
    Belah ni tak nampak lagi...sikit hari ada la kot

    ReplyDelete
  5. Bahagianya hidup di dunia khatulistiwa! Hujan dan panas sepanjang tahun. Ada sahaja buah tropika yang boleh dinikmati apabila tiba musim. Ooo lalalalaa...

    ReplyDelete
  6. Memori saya pada buah kundang ni, masam. Yang ni manis pulak ya? Masa kecik dulu selalu jugak makan buah kundang, kawan bawak ke sekolah.

    ReplyDelete