Monday 23 January 2023

IDEA BUNGKUS NASI LEMAK LIPATAN BENTUK KOTAK

 

Nasi Lemak Sambal Kerang..Tak letak timun dan kacang bagai.Hanya nasi,sambal kerang  dan telur.

Nasi Lemak Bungkus Kertas Bentuk Kotak.
Salah satu  idea menarik nak bungkus bekal.
Nampak kemas dan lain la sikit dari kebiasaan kan..
Lima bungkus bekal.Satu untuk anak bujang..satu untuk Adah dan lagi 3 untuk saya bawa ke tempat kerja.
Ni bukan la hari ni punya bekal.,sebab hari ni
Sambal tu saya masukkan dalam plastik dan bungkus bersama dalam kotak nasi.Ia bertujuan agar mudah  nak kendalikan dan kertas tidak berminyak serta comot.Nak makan baru buka dan tuang sambal.
Idea dan cara lipat kotak tu saya lihat DI SINI...
Memula tengok macam susah tapi percayalah ..dah cuba dua tiga kali...ok tidaklah susah sangat sebab tak banyak step pun.
Cuma kalau nak buat bekal anak banyak-banyak better lipat sesiap waktu malam atau waktu santai sesambil tengok TV tu 

Bagusnya idea ni kerana kita tak staple bentuk kotak tu.Hanya bahagian atas sahaja.Kalau nak lekat degan selotape pun lekat elok kot(saya blm pernah cuba)


Kertas boleh dibuka dengan mudah ketika nak makan.Selain isi nasi lemak,bungkus mihun pun sesuai ni.Eh,saya rasa kalau bungkus cekodok pun menarik ni...hihihi


No comments:

Post a Comment