Sunday, 18 August 2019

JERUK RAMBUTAN

Rambutan

Mak aku dah jerukkan

Memang aku suka rambutan ni
Plan nak makan puas-puas

Tapi rupanya mak aku dah kopek kulit semuanya
Sempat makan skit
Ingatkan mak aku nak sejukkan dalam peti ais..

Rupanya mak aku kata nak buat jeruk
Jeruk asam boi ker..?


Takkkk....
Mak aku buat jeruk macam ni
Mak aku  cakap ni jeruk cara tradisional
Kata mak aku jeruk asam boi tu dah jeruk moden

Rambutan direndam dalam air + garam
Kata mak aku kalau ikut cara tradisional 
Rambutan dijeruk tanpa dikopek kulit macam KAT SINI.....

Mak aku jer suka jeruk ni
Aku memang x suka semua jenis jeruk pun aku x suka...
So... malas nk tulis banyak sebab x suka
Huhuhu

2 comments:

  1. Salam

    Cuba sebutir dua..sedap..
    Yg madam buat jeruk lagi sedap.

    Cuba ..jgn tak. Cuba..dah siap kopek kulit .

    Eh beruk beruk tak dtg makan moktan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam..
      Heee... Dah cuba jilat skit.. Tapi.... cannot go..
      Asal nama jeruk jer mind set dah tak leh terima.. Jeruk buah campur yang mak kiter cakap manis pun kiter x suka..
      Xtahu lah kalau nanti kiter tersuka.. Heeee

      Delete