Monday 12 December 2016

NASI GORENG SARDIN

Nasi Goreng Sardin...
Rezeki dinner malam tadi..
Siang x makan nasi..
Siang makan mee sizling ngan waffle  ice cream share 3 orang tu..masa gi Alamanda..
Petang makan Keledek Madu Rebus..
Malammm..??
Laparrrrrr...
Perut dah nyanyi minta nasiiiiiii....
Aku pewut Melayu...mana boleh x makan nasi..
Mau demam oooo...
Hihihihihi...


So mak aku masakkan Nasi Goreng Sardin..
Haaa...bukan guna nasi sejuk tau..
Tapi nasi panas yang baru dimasak..
Mana nak dapat nasi sejuk kalau siang x masak nasi..
Heeee...


Pedas berapiiii..
Tapi siyes sedapppp...
Kakak yang cakap xnak pun habis sepinggan .
Ke sebab lapar..??
Sebab mak aku cakap x guna banyak bahan pun
Hujan memang asyik laparrrrr jer...
Mak aku cakap sedap sebab masak dengan penus kasih sayang..hahaha..ayat klise tu...
ops ..kang mak aku majuk x masak kang...haaa

NASI GORENG SARDIN
3 cawan nasi
1 tin kecil sardin Adabi
1pokok daun sup + daun bawang
2 sudu minyak

bahan tumbuk:
5 cili padi
2 bawang putih
1 sudu teh garam

1. Panaskan minyak dalam kuali & tumis bahan tumbuk
2. Masukkan sardin bersama sosnya dan hancurkan ikannya..
3. Kacau hingga naik minyak..
4. Masukkan nasi dan gaul rata
5. Terus masak hinnga naik wap.
6. Tutup api dan tabur daun sup daun bawang...

No comments:

Post a Comment