Thursday 12 September 2013

BOW TIES....BEKAL HARI NI.....& NASI FREE....

Bukan aku makan bow tie yang orang pakai kt leher tu.....Tapi ni bow tie yang boleh makan....
Ni bow tie yang orang pakai kat leher....tapi aku x makan bow tie ni...hahahaha
Ni ha...bow tie yang aku makan hari ni....bekal untuk gi sekolah hari ni...Setelah 2 hari aku yang dicutikan tetapi telah dipaksa relakan oleh mak aku untuk gi sekolah..Makanya pada hari ini xyah paksa pun memang kena gi sekolah...Hari ni UPSR dah last...Semua Thn 3 & Thn 5 kena gi sekolah....Tahun 3 ada ujian apa ntah kt kanti...kami yang Thn 5 ada kokurikulum ngan cikgu praktikum kat gelanggang bola tampar...
Bekal hari ni pasta lagi..tapi yang bentuk bow tie...Sos dia sama je ngan sos spagetti hari tu...
 Kakak aku tukar lagi bekas makanan dia...smalam bawa tupperware hijau..hari ni kuning plak...hehe sbb tupperwre dia tertinggal...Tapi mak aku x bising plak..cuba kalau aku yang tertinggal bekas makanan tu kat kelas..mak aku bukan main la bising lagi...
Sos dia punya la banyak mak aku bungkus...Masa rehat tadi..aku makan ramai-ramai ngan kawan aku...kitaorang kongsi bekal....Patutnya Asniza bawa pavlova hari ni..tp dia x datang plak..kempunan aku nak makan pavlova tu...Azra ngan Maisarah cakap ni firstime dorang makan pasta bentuk bow tie ni...dorang kata sedap...Azra kata bestnya kalau mak dia pun buat bekal untuk dia...hmmm tapi Azra tu x bawa bekal pun xpe...bapak dia kaya...tiap hari dia bawak duit 5 hinggit...hari kokurikulum bapak dia kasi 10 hinggit..!!!! telan air liur je aku dengar........aku...? hmm memang mimpi siang hari la mak aku nak bg duit banyak tu...!!!!

Ni plak makan tengahari aku...sebenarnya dh petang pun...Nasi free...heee...ni nasi untuk murid Thn 6 yang UPSR...tapi sbb banyak yang lebih,cikgu Rosnaya suruh aku amik...Mula memang aku xnak sbb malu...Tapi bila cikgu Norimah plak kata ada lauk ikan keli...hmmm xde malu-malu dah...aku terus hambik sbb ikan keli tu peberet aku....mak aku jarang masak ikan keli sbb dia x makan ikan keli...


Kalau x amik nasi tu tadi memang nyesal lah...sbb...memang sedap...ada achik cleaner tu cakap tadi..nasi ni mak cikgu Zamzuria yang masak....hmmm patut la sedap...Ikan keli tu masak apa ntah..warna merah tapi x pedas...ada sayur tauge...sedapppp la...kena plak ada teh 0 ais..sambil layan " Tentang Dhia" kat TV3...pegh..!!!!...remote Astro mesti ada kat tepi aku..kena pegang siap2

Ada lagi bow tie yang mak aku masak untuk bekal tadi....hehehe...makan jew...!!!!!




No comments:

Post a Comment