Wednesday 11 May 2016

FRIED MEATBAL

Fried Meatball With Jalapeno Cheese & Mayoniese.
Dinner malam cuti Hari Buruh hari tu...
Sebenarnya ni reques daripada abang..
Abang la nak sangat makan meatball goreng ni...
Mak aku pun layan jer...
Ye lah abang kan jarang dapat makan kat rumah..
Tahun 2016 ni baru 2 kali abang balik..
Hari tu masa cuti Thaipusam sekali & ni cuti Hari Buruh sekali...



Hidangan makan malam untuk aku...abang & kakak....
Eh...mana untuk mak aku..?
Mak aku x makan sebab mak aku kata dah kenyang...
Tapi aku nampak kat dapur ada lagi 1 pinggan yang mak aku tu..
Lastly mak aku hanya makan 2 biji & selebihnya aku ngan abang habiskan...


Meatball ni beli yang instant je...brand Ramly
Petang tu dalam hujan lebat giler masa alik dari Alamanda ngan abang..kakak & mak aku...
Abang terus drive  ke Bandar Tun Razak nak beli meatball ni kat Ramly  Halal Mart




Ni gambar aku cillok je dari web ramly.com
Tapi memang kitorang beli kat sini pun..
Abang la nak jugak-jugak meatball goreng..
Masa kuar gi ALamanda abang ngan aku dah makan Roti John...
Kakak makan Yong Taufu..
Mak aku makan Crispy Popia
& semua kitorang beempat minum air tembikai
Masa balik tu memang hujan lebat giler..tapi abang drive juga gi Bandar Tun Razak sebab nak meatball.
Mak aku kata kalau tau tadi baik kita semua makan je kat Ramly ni..


 
 Beli sepaket jer....tapi atas ni gambar dari google.


 Ni yang mak aku beli..dah kuar dari paket biar la hilang beku dolu.
Dalam tu ada banyak juga..lebih daripada 50 bebola
Macamana aku tau..?
Sebab mak aku goreng  40 biji...sorang 10 la kunun..hee
Pastu mak aku suruh simpan baki dalam freezer
Aku kira lebih dari 10 lagi bakinya..
Mak aku kata nanti nak buat Bakso
Yesssssss.....
I like it

Mas mak aku goreng tu..
mmmmm....x sabar nak makan

Pastu mak aku goreng juga fries...
Bancuh sebuk jalapeno cheese & picit mayonis..
Nyum..nyum...








No comments:

Post a Comment