Tuesday 8 October 2013

NASI TUMPANG...AKU BUKAN NELAYAN

Hari ni bawa tupperware besar sikit sebab isinya besar sikit dan panjang...Walaupun nampak macam sama je ngan Nasi Tumpang semalam...tapi yang ni mak aku masak pagi tadi...Yang ni versi nasi lemak pulak....Lauknya pun lain sikit la dari semalam...Hari ni mak aku letak plak gulai  isi ayam..menggantikan  gulai ikan semalam..Gulai ikan tu ada tulang..Yang ni gulai ayam xde tulang sbb isi ayam tu mak aku potong kecik2...memang la kena potong kecik sbb bungkusan Nasi Tumpang nipun kecik-kecik...

Kerana kesedapan Nasi Tumpang semalamnya tu...aku request mak aku supaya masak lagi nasi Tumpang....Semalam mak aku ceritakan yang Nasi tumpang ni dahulunya selalu menjadi bekal untuk nelayan turun ke laut.....Tapi hari ni Nasi Tumpang menjadi bekalan untuk ke sekolah la plaks...hahahaha
Ni Nasi tumpang semalam...versi nasi putih gulai ikan...kan tarikhnya semalam ...Aku xde plak amik gambar isi Nasi Tumpang Versi Nasi Lemak gulai Ayam  ni sbb pagi tadi dh lambat nak gi sekolah...Tapi dalam dia sama je macam ni..rasa dia ada sikit lain la sbb nasi lemak...
Hari ni 6.45 baru gi sekolah....lambat giler...sampai sekolah loceng pertama dah bunyi....huhuhu
 Mula tu aku amik 4 bungkus je isi dalam tupperware...Tapi lepas tu mak aku tambah lagi 2 sbb aku cakap nak makan ngan  kawan-kawan..mak aku cakap jangan lupa ceritakan sekali asal usul nasi tumpang ni pada kawan2 ...Jangan hanya tau makan je...kena tau juga sejarahnya...

Masa rehat aku makan ngan geng aku..Asniza,Azra,Adibah,Umi seme tu...tapi aku terlupa nak simpan sikit untuk Haikal Hasaan Si Sally tu...sian dia sbb dah habis,dia x sempat nak rasa Nasi Tumpang ni...Kawan2 aku yang makan sama...semua pelik sbb x pernah makan Nasi Tumpang ni...Jangan kan makan,dengar nama pun x pernah...Macam mana nak dengar nama...sbb aku pun lupa apa nama nasi ni tadi...nak citer kat dorang tapi seriously...memang aku lupa nama nasi ni tadi...Hanya citer pasal bekal nelayan ke laut je...tapi nama "Nasi Tumpang" tu...aku boleh lupa..hadoiiii...Balik rumah tanya semula kat mak aku..baru aku ingat....nanti esok aku cerita la semula kat dorang...hehehehe

No comments:

Post a Comment