Saturday, 29 June 2013

NASI LEMAK BILIS MATA BIRU......

Ini cerita minggu lepas punyer...Balik Pangkor hari tu ..esoknya sekolah cuti sbb jerebu tebal...So,pagi tu boleh la bangun lambat2...tapi mmg aku tidor x sedar langsungpun..sbb penat sgt....sedar2 pukul 11 lebih....Terus bangun..mandi & selongkar la dapur sbb lapar....
Taraaaa....peberet aku ni...nasi lemak sambal ikan bilis + petai...(petai kan antara peberet aku....) Ala...biar la org nk kata busuk pun...nanti gosok la gigi..Lg pun mak aku ckp petai ni banyak khasiat...ntah la ..akupun xtau...aku ngan mak aku je makan petai..kakak aku x makan..abang akupun x makan...kawan2 aku pun ramai yg x makan...

Dah makan baru aku tau.......mak aku cakap ikan bilis tu namanya BILIS MATA BIRU....yang mak aku suruh kakak aku beli masa balik Pangkor hari tu...Biar la biru hijau pun ..ada aku kisah..?janji perut kenyang... hahaha

Mak aku kata bilis ni terkenal kt pangkor & pernah masuk surat khabar & majalah 3...ni la gambar bilis tu...kecik2 je...
Aku x nampak pun ikan bilis tu matanya biru...Mak aku cakap mata bilis tu masa masih hidup kat laut mamang warna biru & cantik macam mat saleh....Hmmm aku x namapak pun...agaknya sbb bilis tu pejam mata kot sbb dh mati...hahahahahaa....

Ni plak yg mak aku dh goreng makan ngan nasi lemak tu....lagi la xde biru lagi dah....Tp garing & krup..krup..krup la...heeee




No comments:

Post a Comment