Sunday 15 September 2019

HARI GRADUSI SEKOLAHKU

Assalamualaikum.....
Hari Sabtu
Hari Graduasi yang ditunggu
Molatnya mukaku...

For my Achik..
Cantik kan...
Bukan orangnya...
Tapi bajunyaaaa...
Terima kasih sponser baju untuk Hari graduasi
Hahaha... Bukan hari gradusi jer
Sepanjang tahun pun Achik sponser

Sistur neves tau
Nak naik grad rasa nervous macam akad nikah tau
Hahahahahahahahahaha....


Actually tengah  badmood sebab  masa tengah beratur ada plak sorang makhlul. Ni langgar aku smpai tudung habis tertarik ke belakang...
Sampai hampir tecabut tudung tau..!
Dia  oleh cakap sebab dia kelam kabut nak cepat beratur.
Habis aku ni x kelam kabut ke..?
Dia sorang jer nak naik lentas sampai langgar habis aku
Haaaa... marah ni.. Marah
Marah laaaa...
Kita subuh-subuh buta dah bangun demi nak pakai tudung kemas-kemas..
Pakai tudung lagi lama dari mandi, iron baju, makan dan make up
Pakai tudung lagi lama....
Ko paham tak..???
Hanya orang yang paham macam Aliff Syukri jer paham tau...
Hahahahha
Sia2 mengadap cermin..
Pin tudung kiri kanan atas bawah nak kasi muka  V shape
Sekali dia boleh langgar sampai tarik tudung ha
ku
Memang hangin la sistur
Boleh murung sepanjang majlis tau...!!!

Kesian Puan Maznah.
Timing lari giler coz ada aorang AJK PIBG ni berucap dekat 1 jam kot
Orang timing 5 minit... dibelasahnya ucapan ngalahkan retis menag award..
Hahahaba... habis semua mengantuk jadinya
Hilang mood sebab penat tunggu habis ucapan
Ucapan tu banyak yang sama dengan ucapan mak-mak waktu pagi (paham kan...) hahahahaha
Sudahnya Puan Maznah yang seatutnya buat ucapan perasmian...x dapat berucap sepatah pun..
Bila emcee jemput Pn Maznah untuk ucapan perasmian, beliau terus straight to the point "dengan ucapan bismilla...saya merasmikan..."
Dah.. tu jer
Sebab timing dah lari jauh...

Heee... nervous oooooo...
Ni baru grad sekolah
Belum lagi konvo kat U
Tapi pic blur sebab x tau saper yang snap
Pic yang berbayar belum dapat
Sama cam konvo kat U juga.. Lambat dapat
Keyword hari ni semua abou LAMBAT
Kerana kelarian ketimingan la semua jadi. Kelam kabut
Tak dapat nak bergambar banyak
Yang datang ngan bas lagi la kesian
Snap pic gitu2 jer sebab bas dah sampai
Sepatutnya timing habis pkl 12
Tapi smp 1.30 jadinya
Nak makan lagi
Sib baiklah Aunin call hotel minta checkout 1.30.. hotel kasi
Kalau buatnya mereka soh chekout juga pkl 12.00?
Kitorang xmakan sangat pun sebab nak bervambar
Kalau x sempat makan kat umah pun boleh makan
Kalau x ssmpat  bergambar...
Haaaa... bukan boleh rewind kan..?


Classmate aku
Syazreen.. Wani... Syidud
Hahaha... nama dia Syidah la
Tapi kitorang panggil dia Syidud


Tambah lak Tyas kat tengah
Syidud plak snap


My  BFF
Auni....
Haaa... BFF dari KL sampai Kedah dowh
Sebab  balik Raya Puasa Auni pun balik Kedah
Family dia datang beraya kat rumah kitorabg di Kedah
Kalau kat KL... umah Auni la jadi R&R aku
Haaa... Kalau mak aku lambat amik aku sebab ada hal apa2
Rumah Auni la tempat aku makan kit-kat
Hahaha... tempat tumpang hinggap sementara nak tunggu mak aku
Selalunya siap ngan pakej lunch sekali...
Hihihi....
Kalau dah lama x gi.. Mak Auni.. Kakak Auni mesti tanya

Haniff....

Danial..
ex monitor kelas aku
Masa dia jadi ketua kelas memang setia pavi bertekak sebab dia selalu careless x amik kunci kelas
Sampai dia dah x jadi ketua pun still macam tu
Kawan bergaduh aku kat sekolah
Setiap hari bergaduh
Tapi aku xleh nak gaduh lama2 ngan Daniel ni sebab kalau aku time nak minta tolong dia yang dulu sampai
Begitu juga dia kalau dalam kesusahan & kesedihan... Aku la yang dia cari
Sampai girlfriend dia jelous..
Hahahaha....
Masalahnya kitorang memang rapat dari sekolah rendah la
Takyah la nak jelous
Kitorang memang xder feeling  lahanngsung laaaaa...


Faez Kedah
Ni la yang aku cakap classmate aku yang memang cakap Kedah pekat tu
Cakap la dengan sapa pun
Cikgu ka...apa ka..
Memang dia bantai speaking Kedah pure..!

Pic kelas ni ustazah share dalam Group Kelas.
Ustazah Mariam la guru kelas kesayangan kami
Tu jer pic gradusi yang boleh share
Tak banyak sempat bergambar
Plan nak snap tepi swimming pool bagai tak menjadi kenyataan
Sib baik malam tu stay kat hotel
Dapat la sembang ramai-ramai kat Lobby &
Starbuck..
Itupun x lama sebab cikgu dok meronda jer
& dah bising suruh lepak bilik masing-masing
Haaa...aku memang xnak gi pun.. Takut bajet lari..
Tapi Athirah yang belanja kat starbuck tu
Bukan aku sorang
Semua 4 orang roomate dia belanja.
Dia memang have-have
Bapak dia memang kaya..
Dia la yang selalu order cookies raya mak aku berbalang-balang
Pastu dia cakap bapa dia pesan suruh keep the change lagi..
Selalunya kalau cookies tu rm90
Bapa dia akan kasi rm100
Dapat la kat aku sepohenggit oooo
Tu oeder untuk makan masa puasa..
Untuk raya order lain..
Selalunya lepas raya dia akan repeat order lagi untuk open house plak..
Haaa... Kumpul-kumpul dapatlah rm30 juga..
Alhamdulillah
Mak Aisyah pun sama.
Masa nak check in kena deposit rm100
Ada group yang x cukup bajet nak deposit
Mak Aisyah yang dulukan duit
Yang aku nampak..
3 group mak dia dah advance kan
Hmmm.. dah rm300 tu
Memang la deposit tu dapat balik
Tapi bukan dapat hari ni
Kalau masa checkout esok dorang x amanah... canner..?
Semoga Allah murahkan lagi rezeki dan mudahkan urusan mak Aisyah..

Coz ada 1 lagi citer ni..
Actually aku, Auni & Athirah  gi naik grab car
Aisyah mak dia hantar lambat coz Aisyah gerak dari Klang
Masa nak check in Aisyah & mak dia belum sampai
Masa nak check in tu ada masalah coz umur bawah 18 xleh cbeck in..
Ada beberapa group hadapi masalah ni sebab datang by grab..
Termasuk group aku la...
Yang parents hantar bolehlah parents tolong check in kan
Sib baik Allah baik Allah mudahkan urusan kami..
Auni call abang ipar dia.. Sebab abang ioar dia kerja erea hotel tu jugak
Kebetulan memanv abang ipar dia tengah makan kat Kyo Chon sebelah hotel tu jer.
Abang dia suruh tunggu dia habis makan dulu.. Nanti abang ipar dia tolong check in
Masa tengah tunggu abang ipar Auni tu aku nampak kawan mak aku hantar anaknya juga tapi kelas lain la
Sebab dah nampak aku pun gi la salam..
Dah kawan mak kiter kan... salam la
Tapi bila cakap jer kitorang belum check in sebab under age...
Terus mokcik tu berubah muka & pandang atas bawah kat aku... pastu terus berlalu
Eiiii..... mesti ingat aku nk minta tolong check in tu.
Sebab aku x cakap pun tengah tunggu abang ipar Auni
Kalau xde abang ipar Auni pun..
Memang nanti mak Aisyah akan check in kan..
Cuma dorang belum sampai lagi sebab dari Klang.
Asalnya niat cakap kat mokcik tu about underage tu coz nak sampaikan makaud aupaya mokcik tu jangan balik dulu sebelum anaknya check in..
Takut nanti xleh check in
Tu jer... bukan nak minta tolong pun
Gi salam tu coz mengenangkan aku kenal tu kawan mak aku.. Tu jer
Takde nk minta tolong pun..
Tak sempat abang Auni sampai
Mak Aisyah sampai dulu..
So, mak Aisyah yang check in kan berserta deposit..
2 group lagi yang ada masalah check in pun mak Aisyah tolong settlekan beserta deposit sekali...
Ok... tu jer misah 2 orang mak yang berbeza
Hahahaha...
Anyway Alhamdulillah


Ni la roomate aku
Auni...
Aisyah...
Athirah...
Pyjamas kami sama kannnnn


Haaaaa...... Memang beli online sama2 pun
Dah plan nak pakai pyjama sama
Hari Selasa dah sampai
Try dulu posing kat rumah..

Haaa... Kembar 4...
Roomate untuk semalaman jer kat hotel ni
Sepatutnya bilik berdua
Tapi kitorang bantai kongsi 4 orang
Alaaa... ada ramai lagi yang sumbat sampai 6 orang..
Dak2 lelaki lagi la ramai
Kitorang xnak ramai sangat sebab x sanggup nak rebut bilik air waktu pagi
Booking melalui Trivago dapatlah jimat rm20 berbanding dorang kelas lain.
Jimat skit
Dinner.. Aku dah siap2 beli 4 maggi cup
Kena jimat..
Afternoon tea aku gi ngan Auni sebab Aisyah ngan Athirah xnak..
Memang hanya untuk 2 orang jer pun
Tapi kena la tanya juga kot dorang nak..
Bilik kongsi kan
Tapi dorang xnak
Alhamdulillah.....


Sebelum tidur selfi reramai
Pastu cam biasa la pakat share cerita seran
Auni dah tutup telinga ngan bantal
Auni memang penakut
Hahahaha
Aku lak lagi la suka nak sakat Auni
Tengah kotorang share cerita auni dah hanyut sampai ternganga molot
Lastly giliran aku plak citer..
Tengah citer separuh jalan..
Tengok semua dah lena
Tinggal aku terkebil2 sengsorang xleh nak. lena
Tetiba rasa serem sejuk plak...
Huhuhu...

Haaa... Skin care & make up set 4 orang
Kalau ken charge lagage macam flight
Jenuh nak bayar lagage charge
Aku nyer hanya skin care jer
Aku xde make up
Tapi pagi Auni make up kan aku
Heeee..
Actually ada lagi peristiwa x best masa nk checkout
Staff dia anoiying nak mam**s
Mentang2 kitorang student sekolah
Dia layan macam kitorang tidur percuma jer.. Bukan layan macam customer
Tapi macam kitorang ni stranger jerii
Eiiiii......

2 comments:

  1. Seronoknya buat hari graduasi di Hotel...Semua akan jadi kenangan...sebilik pulak dgn kawan2 baik..Semoga Dik Cella dan rakan2 berjaya dan di permudahkan mengahadapi SPM nanti...Muah Ciked..

    ReplyDelete
    Replies
    1. In sha Allah...
      Heee.. seronok dapat tido & share cerita ngan kawan..
      Dak2 lalaki lagi la... Dora v lanvsung x tidur sampai pagi...
      Anyway tq atas doa aunty untuk kkter😘❤️❤️

      Delete