Saturday 28 September 2019

BALIK ZIARAH NENEK

Pagi-pagi Jumaat sunyi jer hi way PLUS ni
OTW  nak balik kampung
 Nenek dah 2 minggu demam & Achik kata dah bawa beberapa kali dah gi klinik & doktor ambil darah  nenek..
Call nenek pun nenek x boleh cakap banyak sebab semput
Nenek kata doktor bagitau paru-paru nenek lemah...
Dah seminggu kakak  balik jaga nenek..
Lepas interview hari tu kakak balik



Awal pagi
Sepanjang jalan dari Rawang ke tanjubg Malim...
Memang kabus tebal
Teringat dulu2 masa sekolah rendah setiap weekend berulang alik gi Proton City ngan mak aku
Kadang gi berdua ngan mak aku
Kadang bersama kakak & abang sekali..
Masa tu bosan giler kalau nak gi Proton City
Nama jer Proton City tapi bukan nampak sa ngat City  nyer..
Sunyi jer...
4 tahun juga berulang alik dari tahun 2011-2015.
Tapi ada gak part yang best
Haaaa... Setiap minggu tim balik dari Proton City tu mak aku akan  belanja kek sedap kat 1 Muslim  Bakery  Tanjung Malim tu..
Kalau x silap nama kedai tu Kia Abdul..
Kek dia memang x kedekut
Tebal giler...
Puas makan...

Sampai Slim river pun kabus masih tebal sebab masih pagi...
Jalan pun sunyi jer..
Actually mak aku amik cuti nak balik ziarah nenek yang sakit
Aku plak sendiri cuti la
Dah.. xkan  nak tinggal ngan abang kat KL
Abang baru jer balik jumpa nenek masa cuti Pertabalan YDPA 2 minggu lepas
Start Slim River aku dh Zzzzzzzz
Coz mlm tadi aku tidur pukul 2 lebih dah
Siap beg... Kain baju aku & mak aku
Clearkan lipat kain baju yang penuh bakul.
Mak aku cakap xyah lipat dulu
Tapi aku tak sanggup nanti balik dari kampung nanti nak ngadap bakul baju tu..
So... Better clearkan juga walaupun sampailewat malam.
Belum pukul 10 mak aku dah hanyut
Biarlah mak aku tidur sebab esoknya nak drive hampir 500km ooo


Tengah sedap mimpi jumpa Putera Raja..
Tetiba dengar suara Mak Inang paggil..
Alamak,... bonda Permaisuri perintahkan mengadap la..
Hahahaha..... Habisszz
Belum pukul 9 dah sampai Tapah
Mak aku kata lapar nak sarapan dulu
Sementara mak aku gi order air
Aku belikan Nasi Lemak Ayam untuk mam aku.
Betullllllll untuk mak aku jer..!


Aku just minum hot milo
Muka poyo baru bangun tido.
Oittt jangan nak fitnah... ... aku dah kumur & cuci muka la kat washroom
Pukul 9.40 gerak
Target nk sampai RTC pukul 10 sebab mak aku nak beli barang dapur sesiap


9.50 dah sampai RTC...
Laaa... Rupanya pukul 9 pun Mydin dah buka la..

Cantik tengok dorang susun herb spice..
Aku memang suka deco2 macam ni


Cari Samosa Otak2 frozen
Nenek memang suka
Boleh beli untuk nenek goreng bila dah sihat nanti


Dah jumpa....


Taraaaaa


 Tempat air ni pun aku suka
Perasan macam shoping kat oversea jerk
Hahahha
Pakai jubah mak aku cakap dah macam orang Arab jer dah
Heeeee... Hari Jumaat kan...


Cari jajan skit
Nak makan ngan aqil nanti
Dalam bakul tu dah amik telur ayam kampung
Nak beli minyak... & sayur jer
Barang lain bawang, cili bilis semua dah beli kat KL

Kalau ikut mak aku
Mydin ni pun mak aku nak beli ni
Haahaaaa


Keluar Mydin singgah Harold Bread
Heeeee... Perkara yang jadi kemestian
1


Tapi sebab dah breakfast kat Tapah
Just beli Almond Stick & creamy stick

Mak aku nyer
Mmmm.... x habis
Makan 1/2 jer

Mak aku cakap x sesedap sebelum ni
Aku rasa skit
Mmm.... Memang cream dia hanya rasa butter cream.. Manis & berminyak
Sebelum ni beli sedap smooth creamy
Mmm... Napa jadi macam ni
Mmmm.... Lepas makan almond stick aku sambung Zzzzzzz
Sedar2 dah sampai SP


 Dah masuk Kedah
Sawah padi luasa terbentang
Mak aku cakap lagi 1/2 jam sampai


 Dah nampak tol

Dah sampaiiiiii

6 comments:

  1. Semoga nenek cepat sembuh yer🌹🌹

    ReplyDelete
  2. Aammiinn... Tq sis nay...
    Semoga Allah juga rahmati sis dan family

    ReplyDelete
  3. Semoga nenek cepat sembuh ya & ditambahkan rezeki mak cella belanja utk nenek di kampung

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aammiinn.. TQ aunty SKDJ...Semoga anty juga dirahmati Allah

      Delete
  4. Salam,

    Kat Kedah Ada jerebu ke?

    Semoga nenek cepat baik seperti biasa.

    Suruh mak buat ubat batuk seperti Dalam video ni.

    Memang baik.

    Kalau Kedah jerebu pesan nenek jangan keluar rumah dulu...belikan nenek mask.


    ReplyDelete
  5. Salam...
    In sha Allah nampak nenek beransur sihat lepas makan ubat herba yang lak long bawa balik..
    Minggu lepas Kedah memang jerebu teruk macam KL juga..
    Ni dah seminggu lebih nenek berkurung dlm rumah coz x larat nak jalan... Kecuali gi klinik..
    Ssmoga Allah beri kesembuhan untuk nenek..

    ReplyDelete