Saturday 22 June 2024

TAUHU TELUR (TAUHU JEPUN) & TELUR PUYUH SAMBAL BERLADO

 Assalamualaikum...

Selamat berhujung minggu..Hari ni ada jemputan kenduri ke lunch kat luar,ke makan kat rumah?



Kalau takda idea..
Jom la cuba Tauhu Telur & Telur Puyuh Masak Sambal Berlado.
Ada yang panggil tauhu telur,ada yang sebut tauhu Jepun.

Biasany tauhu telur / tauhu Jepun  dimasak apa tu yang macam bekuah putih pekat pekat tu? 
Masakan tu selalu ada kat restoran nasi campur.Nampak sedap.
Ramai yang suka masakan tu tapi saya kurang sikit.Mungkin sebab lidah ni dah terbiasa masakan pedas..hijihi


10 tahun yang lalu(2014)
,saya pernah masak dan share 


Ni pic Sambal Tauhu Jepun/Tauhu Telur yang saya masak 2014 tu


Apapun tauhu Jepun masak bersambal ni pada tekak saya memang sedap..dengan syarat tauhu telur tu yang berkualiti.Kalau jenis tak berkualiti,bila goreng dia mudah hancur.

Untuk video masakan Tauhu Telur &Telur Puyuh Masak Sambal Berlado ni,saya ada upload kat



Untuk tonton video video lain boleh singgah di youtube channel saya

SEROJA PUTIH

SEMOGA BERMANFAAT..


Sudi-sudikan untuk

+Like

+Comment

+Share

+ Subscribe

TERIMA KASIHšŸ’•



9 comments:

  1. Nampak sedap dan menarik.. comel lak telur puyuh yg kecil kecil tu :D

    ReplyDelete
  2. MC kena letak watermark la utk gambaq² akan datang. Baru depa tak leh curi gambaq dah.
    Sy x besa buat sambal, selalu buat sup/saute dgn sos tiram ja tauhu teloq ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe...malas nak letak..
      Last2 depa yg amik tu "tilong " letak watermarkšŸ¤£

      Delete
  3. Uimakkkk sedapnya.. Terliur ibu tgk.. Salam AidilAdha Maaf Zahir & Batin.. šŸ˜„

    ReplyDelete
  4. Replies
    1. Pencuri ni nk kena report polis ke caner ni uncle?šŸ¤£šŸ¤£šŸ¤£

      Delete
  5. ahaaaaa tauhu jepun sedap! hurmm benci betul org ambik gambar & pakai letak watermark diorang :(

    ReplyDelete