Friday 14 June 2024

SAMBAL "IKAN KURUNG"

 

Sambal "Ikan Kurung" dengan petai dan tauhu....Lauk masak petang tadi..


Ini lah Ikan Kurung ..五
Kurung dalam tin...hihihi


Petai frozen dari Indonesia..


Tauhu putih 4 ketul


Saya beli yg dalam pack macam ni..
Alhamdulillah bau segar kacang soya.Takda bau masam.
Kalau beli kat kedai yang belum pack ..kadang adoii!..geli tengok pelanggan yang tidak cakna dengan jadikan bekas air berisi tauhu tu sebagai tempat celup tangan lepas pilih ikan udang bagai .
Dah la tauhu tu takda kulit五
Segala kekotoran tangan tu diserap tauhu...

Yang pack ni pun taktau la dibelakang kita kan..tapi atleast kita tak nampak..不不


Maka petang tadi makan nasi bersama sambal ikan kurung campur petai dan tauhu ..Ulamnya timun...Punyalah sedap..!
Puji masakan sendiri sbb kena dengan selera...hihihi

Untuk video masakan sambal ni boleh tonton di 


Jangan lupa like,comment,share & subscribe tau..


2 comments:

  1. Seriuslah buat cuci tangan, otak kat lutut agaknya 不.

    Bagus jugak masak semua sekali arung macam ni, jimat banyak.. tenaga, gas & oil.

    ReplyDelete
  2. Allahu... sib baik selalu beli tauhu yang sudah dibungkus.

    ReplyDelete