Saturday 17 October 2020

ASAM PEDAS UDANG GALAH - MENANG CONTEST

 Assalamualaikum.... 

Haaaa..... Adusss... Camana ni, dah asyik bz jer xde kesempatan dah nak selalu update blog ni.. 

Nama jer cuti, tapi setiap hari penuh jer. Online class, tetiba ada online meeting. Tetiba lect annouce dalam group ada sesi perbincangan bagai.. Tapi aku suka jer. Aku memang enjoy bila gi face to face kuliah,joint kerja2 sukarela masa lat sana, aktiviti kokurikulum, siapkan assigment, edit video, petang gi jogging, cycling & weekend outing... Ni, online class pun aku happy jer. 

Memula dulu seminggu pertama rasa macam stress jugakla bila jadual pack. Maklumlah, aku bukan dak2 asarama penuh yang memang hidup dengan buku 24 jam. Dorang dah biasa dengan jadual study kan. Sebab tu dorang layak untuk ke asrama penuh.. Bukan macam aku.. Hahhahaha

Aku...? Selama sekolah sejak umur 5 tahun, memang x pernah dok asrama kecuali sesekali gi camp. Tapi sesekali gi camp pun memang aku pastikan aku orang pertama mandi waktu pagi & aku akan pastikan beg aku kemas ok..!! & sampai sekarang pun bab tu aku akan cuba kekalkan..Bakul laundry aku akan pastikan kosong & assigment pun, dapat jer aku akan terus mulakan. Sebab mak aku pernah pesan... "Hantar pada due date tu bukan orang yang hebat. Orang hebat akan hantar sebelum due date" Kakak pun dah banyak kali pesan, jangan suka buat assigment last minutes.. Nanti akan nyesal.. الحدالله.... setakat ni aku antara yang selalu hantar awal.. Heeee, doakan aku istoqomah yer... 

Bukan nak cakap aku baik, tapi memang aku berusaha untuk buat yang baik, lebih baik d terbaik. Kerana aku sedar sejak sekolah pun aku bukan pelajar hebat. Aku hanya pelajar biasa-biasa yang terpaksa berusaha lebih untuk bersaing. Aku bersyukur sangat dapat roomate yang memang budak asrama kaki study. Mazlin ni memang istiqomah. Lepas maghrib dia akan  baca quran sementara tunggu isyak. Lepas isyak jer terus melekat kat meja study sampai pukul 11.30 malam. Memang dia x akan gerak dah dari kerusinya. Dia cakap memang dia macam tu selama kat asrama. Huh, patut lah dia straight A's.. Aku..?? Ya, aku cuba ikut mana yang baik. Cuma setakat ni belumlah mampu disiplin macam Mazlin. Lepas isyak, Mazlin dah kat meja study, aku akan gi toilet dulu, buat minuman panas dulu, pastu 9.00 la baru nak start🤭. Pukul 10. 30 aku dah slow2 tutup buku. Mazlin akan senyum jer & terus sambung study. Tapi kalau buat assigment.. Haaa ni aku suka.. Siang malam aku boleh fokus & jangan sesapa kacau aku. Pernah aku x tidur 2hr 1malam x makan, hanya minum jer sbb nak siapkan video. Puncanya 2 assigment tu aku dapat "partner yang salah"... Hahahaha... Ok. Ok.. X mo ingat dah... 

Jom layan citer makan-makan la plak kan... Baru bestttttt.... 

Semalam makan Asam Pedas Udang Galah. 
Sedap... Sekuali ni aku ngan kakak jer makan. Mak aku makan sekor jer sebab mak aku cakap x suka udang. Abang plak memang x makan seafood kan... 
Haaaa... Rezeki aku ngan kakak la

Asam Pedas Daging ni mak aku order. 
Banyak, pekat & sedap
Mak aku cakap rm12 
Sangat berbaloi

Lepas menang tu mak aku cakap nak + order
Asam Pedas Telur Mayong ni
Dah menang tu xkan nak amik yang percuma tu jer semata2 kan... 
Mak aku cakap Orang Berbudi, Kita berbahasa... 
So, ucap la TQ + add order Asam Pedas Daging untuk abang. 
Tapi dah Asam Pedas Udang Galah abang x makan... Ikan pun abang x makan 
So,orderlah Asam Pedas Daging. 

Asam Pedasnya memang menarik
Sedap
Pekat.. 
Ni pic dari wasap yang dihantar kepada mak aku
Asam Pedas Ikan Mayong
Mal aku cakap teringin nak order yang juga
Tapi lain kali la sebab ni dah ada 2 Asam Pedas
Dah la semalam tu hari Rabu mak aku dah masak Asam Pedas Kepala Siakap. 
So, dua hari berturut2lah makan Asam Pedas 



Haaa.... Nampak sedap kan... 
Ni la Asam Pedas Udang Galah tu
Biasa kan makan Asam Pedas Ikan, Ayam & Daging jerk.. 
Ni lain skit dari yang lain... 
Asam Pedas Udang Galah.. 
Actually ni bukan mak aku masak
Ni mak aku dapat percuma
Mak aku cakap ada masuk contest "Komen Paling Menarik" Asam Pedas Tanjak Merah
Haaaa.... Kata mak aku contest ni dalam FB
Aku tak tahu pun mak aku masuk contest tu. 
Malam semalam dalam pukul 11 malam tetiba mak aku yak yak yey!!! 
Cakap menang contest asam pedas
Contest Asam Pedas?? 
Kata maka aku ada salah satu gerai kat Laman IR tu nak perkenalkan menus baharunya Asam Pedas Udang Galah 
So, owner dia buat contest untuk komen menarik... 
Kena komen sebelum pukul 11 malam
Hadiahnya 1 pack Asam Pedas Udang Galah iaitu menu baharu nya lah... 
So, mak aku kata cuba suka-suka
Rezeki plak menang... 
Selain Asam Pedas Udang ni mak aku kata tengok list dia banyal jernis Asam Pedas yang semuanya menarik
Kata mak aku esok tengahari dorang akan buat delivery terus ke rumah.. 



Abang la paling suka Asam Pedas Daging ni
Ops.... Lupa nak citer pasal contest tu.. 

Ni senarai menu Asam Pedas Tanjak Merah
Contest tu mak aku kata kena tulis komen yang menarik... 

Ni la komen yang melayakkan mak aku dapat 1 pack Asam Pedas Udang Galah tu.... 







5 comments:

  1. Salaam, bagus lah Ada roommates kaki study. Boleh perhatikan Cara mereka study. Dan pengaruhi Kita Cara study. Mengubah suai spa Yang perlu. Almaklumlah diunibesiti..
    Jangan main main..more hours to read. No body will nag to study. Sendiri kena latih ketekunan Dan kesabaran.

    Bila dapat kawan elok elok belaka Dan dikelilingi orang bersemangat belajar adalah rahmat.memang until Kita turut Sama.

    Sapa Kata duduk Asrama je belajar camtu. Ramai kenkawan yg duduk rumah study berjam bangkit kul 4am study sampai subuh. Siap gi sekolah.
    Dah Tu boleh Aja tolong kat umah. Tapi TV media kurang la..self discipline..

    Ok good to know you are adjusting well.

    Good budgeting.. beli la kat pasar serunding/sambal ke.boleh busy makan dengan roti Dan nasi kosong.

    ReplyDelete
    Replies
    1. الحمدالله...
      Dapat kawan2 yang baik & lecture semuapun baik2.Masyarakat Ganu pun baik belaka. Sikit2 yang kita x selesa tu adatlah kan sebab kita bukan bukan baik sangat pun🤭🤭

      Delete
  2. Assalam, wahhh.. berbakat sungguh Mak Cella sampai menang contest tu, bukan calang2 ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumussalam...
      TQ aunty, الحمدالله.. Dapat la makan asam pedas udang galah percuma.. PERCUMA tu yang mahal sebab jarang dapat percuma tu hahahaha
      Harap Iman pun berjaya dengan cemerlang. Dulu selalu gak terfikir ntah2 dapat poli sama ngan Iman.. Boleh la paw aunty belanja makan.. Hahhaha

      Delete