Saturday 23 December 2017

BUAH EPAL BIDARA MANIS RANGUP

Buah Epal Bidara..
Bukan Epal Hijau yer..
Ni Epal Bidara..
Buah viral kat FB bagai nih..
Pic ni by Achik
Amik dalam Family Group WhatsApp
Beli kat Padang Besaq..
Sekilo tu harga dia ada yang rm 10
Ada yang rm 15..
Yang lawaks tu...
Dengan mak aku dengan vangganya bawa balik Buah Bidara Epal ni dari Padang Besar untuk nenek..
Dengan vangga juga cakap puas hati dapat beli buah viral ni dengar harga murah..
Sekali nenek cakap nenek baru jer balik dari Pasar Lambak..
Kat Pasar Lambak harganya nenek cakap 6 henggit jer sekilo..
Wakakaka....


Ni pic sendiri kat rumah..
Beli sorang sekilo..
Achiknyer pic lagi cantik..
Kitorang nyer pic..
Snap time buah dah separuh kena ngap..
Hahaha..dah x banyak
Tapi bukan aku yang ngap yer..
Mak aku yang banyak ngap..
Nenek pun makan sikit jer
Aku rasa jer sepotong
Aku x minat buah ni
Mak aku beria2 makan macam makan buah jambu


Rupa dia memang macam Buah Epal Hijau
Tapo uni memang Epal Bidara..
Cer tengok biji dia..
Seketul
Kalau Epal Hijau bijinya hitam kecik2..


Biji Buah Epal Bidara


Ni Epal Bidara saiz kecik
Mak aku beli dalam cup..
1 cup rm5
Siap dengan Asam dia
Mak aku cakap kalau yang saiz kecik ni kurang manis
Biasanya dibuat jeruk atau dimakan bersama asam...
Mak aku cakap orang Kedah suka Cicah Garam Belacan..
Garam Belacan tu orang Kelantan panggjl colek..
Orang Negeri Sembilan panggil apa..??
Orang Sabah panggil apa bah..?
Hahaha...dah..dah melalut dah ni..
Huhuhu..sedis post macaroni hilang..
Hihihi...

No comments:

Post a Comment