Tuesday 25 November 2014

HARI ANUGERAH CEMERLANG 2014....SYUKUR ATAS SEMUA ANUGERAHNYA....

Hari Jumaat 21 November 2014...Hari terakhir persekolahan untuk sesi 2014...
Juaga merupakan hari terakhir untuk aku & rekan-rakan bergelar pelajar sekolah rendah atau sekolah kebangsaan...
Setelah 2 tahun belajar di Tadika Seri Selatan.....bermula 2007 & 2008
Setelah 6 tahun belajar di SK Alam Damai ..bermula 2009 - 2014
Maka hari ini adalah hari terakhir aku bergelar pelajar sekolah rendah..
Hari ini juga aku didaftarkan ke Sekolah Menengah Alam Damai untuk Tingkatan satu pada 2015..
Aku x ikut pun daftar ke Tingkatan Satu....
Hanya kakak yang tolong daftarkan...
 Aku x dapat ikut sebab ada Majlis Anugerah Cemerlang kat sekolah aku....
Tahun lepas hanya sekali je naik pentas sebab dapat 1 anugerah jew...
Tahun ni ada la improvement.....dapat la 4 anugerah...syukur Alhamdulillah...!!!!
Semua bahagian ada rezeki untuk aku...
Bahagian Kokurikulum.....dapat 2 anugerah...
Dapat la Anugerah Insentif Wakil Sekolah...
Sebab waku wakil Program Luar hingga Peringkat Kebangsaan ...
Dapat Naib Johan NILAM Peringkat Negeri...
Perkhemahan Pengakap Peringkat Negeri..
Program Bina Insan Peringkat Negeri...
Kem Membaca Negeri
Johan Pantun Peringkat Zon
Kalau program perkhemahan peringkat negeri rasanya bertimbun sijil aku..
Sampai kawan2 aku selalu kata..."asal ada kem je ..muka engkau je....!!!
Tapi aku belum cukup hebat untuk bergelar Tokoh ko kurikulum...
Kerana rezeki aku hanya sampai peringkat Kebangsaan je..
Belum sampai Antarabangsa..
Apapun syukur Alhamdulillah .....!!!!!
Satu lagi aku dapat anugerah Kecemerlangan kokurikulum...
Hmmm....peringkat sekolah pun aku antara yang aktif la dalam kokurikulum....
Kalau bab nak camping ke...memang aku paling suka la...
Tapi kalau sport tu aku kureng sikit..paling baik pun aku pernah dapat naib johan untuk lari 4x200m Itupun wakil rumah sukan je...
Kalau camping ...sebut je memang aku dah exited ...!!!
Setakat ni yang aku ingat ,,,,aku pernah gi camping kat Pulau Tioman,Pulau Pangkor,Kelantan,Kuala Gandah Pahang,Sungai Gading,Perak,Dusun Eco Resort.Pahang,Gunung Kuang,Ulu Pangsun & banyak lagi lah...
Terima kasih untuk cikgu2 lelaki sekolah aku yang selalu buat aktiviti luar..
Cikgu Iswandi,cikgu Fatah...cikgu Sufian & cikgu Mior yang selalu calonkan nama aku setiap kali ada kem atau aktiviti dari Pusat Kokurikulum KL...Cikgu Mior & cikgu Iswandi tu jurulatih Pusat Kokurikulum KL...so selalunya bila ada apa2...mesti nama aku dulu yang dorang calon..TQ cikgu..!!!!
Cikgu lain pun aku x lupa...
Cikgu Ratna untuk Kelab Cegah Jenayah...aku jadi Setiausaha
Cigu Syikin & cikgu zalina...Bola Jaring...aku jadi Naib Pengerusi..
Cikgu Sufian & Cikgu Suhaila...Pengakap..aku jadi Setiausa
Ish...kira semua cikgu la....tq cikgu..!!!!


Bahagian Kurikulum... 
Dapat anugerah bahagian NILAM..
Hmmm..ada ke patut sijil ni dibuat 2 in 1...
Medal bagi 2 tapi sijil bagi 1 jew....
Hmm.. nak kata apa kan...redho je lah..
Tahun ni aku cuma dapat Naib Johan Tahap 2 Peringkat Negeri..
Tahun lepas pun dapat Naib Johan juga..
Tapi tahun lepas hadiah lumayan doh..!!!
Rasanya tahun lepas dapar RM 80 dari PIBG...tahun ni dapat ni jew....huhuhu..tapi bersyukur..!!!
Bahagian HEM
Untuk Bahagian Hal Ehwal Murid....
Aku dapat Anegerah Murid Rajin & Berwibawa...
Hmm..aku bukanlah murid yang hebat sangat....
Cuma yang aku tahu..sepanjang 6 tahun aku bersekolah rendah dari darjah 1 hingga darjah 6...belum pernah sekalipun aku x siap kerja sekolah...
Kalau ada hhari yang aku x datang sekolah..malam tu mesti aku akan call  atau pun tanya kawan atau masej cikgu melalui Facebook untuk tanya kalau-kalau ada homework...
Hmm nasib baik juga sekarang ni zaman moden kan...xgi sekolah pun masih boleh tanya kawan atau cikgu melalui handphone la..Fb la..Whatsapp la...
 Hmmm...apapun syukur & tq untuk cikgu yang calonkan nama aku...

Nasib baik juga yang ni ada sijil...
Kata mak aku...sijil2 ni penting jika kita nak mohon apa-apa...
Contohnya nak mohon sekolah asrama penuh ke. atau apa-apa la...
Hmmm...aku memag ada satu fail clear holder untuk aku simpan semua sijil-sijil ayng aku dapat sejak dari sekolah Tadika hinggalah Hari Anugerah Cemerlang ni...dah penuh dah fail tu dengan sijil2 aku...
Nanti untuk sekolah menengah juga aku berazam nak sertai banayak aktiviti supaya dapat penuhkan fail baru pulak...
InsyaAllah...

  Bergambar kenangan dengan BFF aku...Najwa & Umi Amirah...
 Bersama rakan-rakan yang hebat...
Najwa yang pegang trephy tu Tokoh Murid 2014
Yang pakai selempang tu Syasha...Tokoh Akademik
Yang hujung tu Nabihah ..Tokoh HEM
Tahniah,kawan-kawan..!!!!
semoga aku juga akan jadi hebat macam dorang..!!!

 X ingat plak masa ni terima Anugera Kategori apa...

Ramai parent yang hadir ...
Semuanya dengan hati berbunga...(pinjam ayat mak aku...) kerana anak-anak mereka akan menerima hadiah kecemerlangan..!!!
Hati aku pun berbunga juga....kembang macam hidung aku..hehehehe
Aku melangkah ke pentas dengan rasa VANGGAnya....hehehe
 Nampak sangat camera aku ni cap ayam..gambar kelabu asap...
Senyum sampai x boleh nak tutup molot...hehehe
Semua penerima hadiah bergambar bersama AJK PIBG & Guru-guru...


Sebelum balik ...kena bergambar ramai-ramai dolu....
Haaa jangan x tau....yang nampak camera kat hujung gambar tu adalah Jurugambar Akhbar Berita Harian tau...!!!!
Siap ada reporter akhbar datang buat liputan...
Tapi aku x la pulak tanya barita ni akan kuar hari apa...!!!!
Huhuhuhu....

4 comments:

  1. Saya cukup minat dengan tulisan adik, semoga berjaya

    ReplyDelete
  2. Terima kasih kak/abang f kerana membaca & mendoakan yang baik untuk saya..aminnn

    ReplyDelete
  3. Semoga berjaya. Jadi anak solehah pelajar cemerlang sentiasa.

    ReplyDelete