Sunday 17 August 2014

PONTENG SEKOLAH SENDIRI.....TAPI PERGI SEKOLAH ORANG LAIN...

Haaaa..berbelit-belit tajuk entri aku ...
Tapi aku faham sebab aku yang melaluinya...heeeee
Cerita hari Selasa minggu lepas....
Aku ponteng x gi sekolah...
Tapi aku gi sekolah...
Apa tu..?
Haaaaa...aku memang x gi sekolah aku.....
Tapi aku gi Sekolah Kebangsaan Sentul (2)...tengok Pertandingan Bercerita Bahasa Melayu untuk Zon Sentul..
Sebenarnya ni hari ke-2 dah pun.. Semalam tu hari pertama aku x tengok pun...

Aku duduk belakang-belakang je....nak amik gambar pun x jelas sangat sebab yang depan-depan aku ni tinggi...hehehe
Ni untuk Tahap 2...Tahap 1 dorang buat kat Library kot..aku x gi tengok pun...tengok yang tahap 2 jew..

 Yang aku tengok ni sebab dah hari ke-2....ni dah tinggal Bercerita Secara Spontan...
Hmmm...bila tengok ada yang tergagap-gagap....aku simpati sangat...
Sebabnya tahun lepas aku juga masuk Pertandingan Bercerita Bahasa Melayu,jadi wakil sekolah aku.. ...tapi sekolah aku Zon lain...
Aku masih ingat tajuk cerita aku ...Kisah Wang Empat Ringgit..
Tapi masa bercerita spontan ni...aku tergagap-gagap...akhirnya aku x menang..
Aku bukan kalah tau...
Aku cuma x menang je...
Sebab tu aku simpati bila tengok ada yang tergagap....sebab aku dah pernah melaluinya...
Aku faham sangat perasaan mereka...
Bukan x boleh jawab...tapi kadang-kadang hilang fokus & itu yang tergagap..

Ni ucapan siapa ntah namanya..ada tulis kat banner tu... Pegawai  apa ntah.. Lepas tu ada Majlis Penyampaian Sijil untuk pemanang & masa ni juga diumumkan 5 orang yang terbaik dari Tahap 1 & 5 0rang dari Tahap 2 untuk mewakili Zon Sentul ke Pertandingan Bercerita Bahasa Melayu untuk Peringkat Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur pada minggu depan
 Masa selingan tu ada persembahan Tarian Joget...hmmm menarik juga persembahan dorang...
 Masa ni plak persembahan Tarian Bollywood...best persembahan dorang...nampak la dorang sporting masa menari tu...Penonton pun ramai juga yang gelihati melihat...Aku lagi la...rasa nak menari sama jew...hahahaha
 Pengumuman pemenang...yang lain aku x ingat sangat... yang aku ingat budak lelaki ni Johan Tahap 2 ..Kalau x silap aku dari SK Taman Koperasi Polis..
Memang la masa tengok dia bercerita..dia nampak yakin & lancar...memang patut menang pun..
Ni rasanya kalau x silap aku 10 orang tahap 1 & 2 yang akan mewakili zon sentul tu.. Aku takut nak gi amik gambar kat depan..Amik dari jauh...zooom in je..tapi x jcantik la gambar..
Selesai Majlis tu...kitorang pun balikkkkkkk
Masa on the way balik ....nampak kereta sport yang cantik ni...
Waaaaa...bila la aku akan dapat memiliki kereta cantik & mewah macam ni...

No comments:

Post a Comment