Tuesday 6 May 2014

BAWA BEKAL BUNGKUSAN MISTERI......

BEkal hari Khamis minggu lepas....Bungkusan Misteri..!!!
Heee...misteri la sangat..


Ada 2 jenis bungkusan misteri ni....segi empat & segi tiga...tapi rasa dia sama je...
Ni aku nyer bekas.....2 bungkusan segi tiga & 3 bungkusan  segi empat...Sebenarnya bungkusan misteri ni hanyalah roti....Intinya Tuna +mayo...

Kakak nyer bekas....Sama je..2 bungkusan segi 3 & 3 bungkusan segi 4....

BUNGKUSAN MISTERI..
12 keping roti putih
1 tin Tuna In Water
2sudu mayo
1/2 bawang besar dadu halus
1/2 sudu Lada hitam
2 sudu tepung gandum + sikit air untk buat gam
Minyak untuk goreng

1.Tuna dibuang airnya & lenyel + mayo & lada hitam & bawang...inti
2. Gelek roti sampai nipis & buang tepi supaya kemas.
3. Bahagi inti kepada 12 bahagian.
4. Isi ini atas roti & cantum tepi guna gam tepung.
5. Panaskan minyak & goreng hingga garing...


**** Jujurnya,sebab aku x tengok mak aku buat Bungkusan Misteri ni...aku x boleh bayangklan apa yang mak aku tulis resipi ni...nampaknya lain kali kena suruh mak aku buat lagi supaya aku dapat tengok & amik gambar step by step....hmmmm..

No comments:

Post a Comment