Saturday 4 May 2024

RASA MACAM NAK SAMBUNG BELAJAR LA!

 1 Mei cuti umum Hari Pekerja...

2 Mei..Khamis dapat arahan hadiri taklimat berkaitan kerja kat City University..

Macam tak pernah dengar pulak university ni..Ke...saya je yang tak pernah dengar?


Laaa...rupanya City U ni kat PJ & tepi Federal Hiway  tu je..
Bila wujudnya City U ni?
Hihihihi
Nampak sangat saya dah lama tak lalu Federal hiway...
Biasa kalau nak ke Shah Alam bagai saya lebih suka guna KESAS hiway.
Bila baca info rupanya dulu City U ni dikenali sebagai Kolej Komuniti PJ.
Patutlah saya tak tau...hihihi..
( alasan)🤭




Saya sampai ke CtU ni seawal 7.30 pagi sedangkan dalam surat yang diterima taklimatnya pukul 8pagi..
Sudahnya pukul 9 baru start kerana ramai yang sampai lambat terperangkap dalam kesesakan jalan raya..Maklumlah semua peserta terlibat iaitu lebih 50 kebanyakan 1st time datang CtU ni..Tak boleh jangka trafficnya..Tapi..Federal Hiway ni bila je pun yang tak jem kan..hihihi



Taklimat dijangkakan selesai pukul 4.00 petang..
Lunch @ Cafe dorang..
Masa makan tu nampak la ramai juga student foreigner...Masa naik lif pun dapat la dengar kebanyakan bercakap menggunakan dialek Timur Tengah & Africa..

City University ni IPTS...
Tapi kenapa taklimat kami kat sini..tidak lah saya tahu..
Mungkin sebagai kolaboratif antara pihak kerajaan dengan swasta la agaknya...
Biasanya kalau ada kolaboratif ni mesti ada iklan dihujungnya ni

Benar bagai dikata..dipenghujung taklimat ada slot pendek 
"Bersama City University"

Mulanya saya malas nak dengar..Pada saya kalau dah habis talimatnya...benarkan la kami balik  awal sikit🤭
Takyah la nak iklan iklan pulak🤭
Kami bukan student..ramai dah berumur dah pun
Ada ke yang  berminat nak sambung belajar..?


Tapi bila dah tengok kursus yang ditawarkan..agak menarik
( ada macam macam course)


Meh..saya zoom in skit course yang ditawarkan...

Ada tak yang kena dengan kerjaya rakan-rakan?

Yuran pengajian....katanya antara yang agak murah
( Katanya ada special offer untuk kakitangan kerajaan)

Masa pengajian ...agak fleksibel.

Tetiba....eh,rasa macam nak sambung belajar la pulak..
Kalau buat master hanya 1 tahun..Masuk bulan Mei 2024..
Bulan Julai 2025 dah grad..
Wow...menarik!

Macam dah kena guna-guna..Tetiba rasa semangat nak sambung study...hahahaha



5 comments:

  1. Wah! Setahun boleh siap buat master!

    ReplyDelete
  2. Lama tak lalu federal highway. Dulu masa duk USJ situ la laluan. Kerja kat Ara Damansara.

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. Nanti pening kepala kena buat assignment

    ReplyDelete
  5. Hahahaha coba ambil saja kak. Kalo tipe yg suka belajar, memang baik nya ambil lah, lanjut sampai PhD kalo bisa 😄

    Saya memang tipe yg LBH suka cari uang, jadi saat dah selesai degree di Penang, langsung balik jakarta, kerja. Dah tak terpikir nak sambung master 😅

    ReplyDelete