Friday 27 April 2018

MEE MAGGI KAMBING

Mee Maggi Kambing...
Lamb Noodle...
Semalam nyer dinner...
Aku jer dinner..
Iftar untuk mak aku
Sebab mak aku puasa..
Aku x tahu mak aku puasa...
Kalau aku tahu...aku pun nak puasa sebab hutang puasa aku ada lagi sehari..
Mak aku cakao dah habis dah ganti puasa...
Mmm...mak aku cakap x plan pun nak puasa..
Sebab x sahur...
Tapi mak aku cakap sebab x sempat makan sampai dah lewat tengahari..
Terus niat puasa sunat.


Sebenarnya Mee Maggi Kambing ni ..
Untuk mak aku iftar...
Tapi aku pun tumpang semangkuk..
Heee....

Padahal pukul 6 aku dah makan ayam goreng..
Beli kat Giant..
Sebab mak aku nak gi beli barang..
Aku ajak mak aku gi Aeon Maluri..
Tapi mak aku cakap penat sebab puasa.
Sebab aku belum makan..
Aku cakap nak makan ayam ni..
Take away jer..
xkan nk ajak mak aku temankan aku makan plk kan...
Tapi makan seketul jer..
Seketul lagi nk simpan dinner..
Tapi sebab mak aku masak mee maggi kambing..
Mmm...mesti la aku pilih kambing


Baki lagi seketul aku x tahu sapa yang makan..
Sebab bila bangun pagi dah xde ayam ni..
Mungkin abang @ kakak..
Sebab mak aku xkan makan nyer...


Kambing....
Mmmm...our favourite...
Aku..abang & mak aku suka kambing..
Kakak x suka...


Mangkuk aku...
Penus lamb cube...
Walla....!!


2 bungkus mee maggi..
Untuk aku ngan mak aku...
Mmmm...kenyang...

MEE MAGGI KAMBING
2 pkt mee maggi kari
daging kambing + sikit garam
1/2 bawang besar
1/4 broccoli
1/2 pack enoki mushroom
3 cawan air
1 sudu minyak

Panaskan minyak hingga berasap  dan  masukkan daging kambing. Biar daging sedikit brown baru masukkan bawang


 Biar kambing dan bawang  berkerak..
Baru masukkan 3 cawan air..
Rebus hingga daging kambing empuk.


 Masukkan mee maggi kari bersama perencahnya..
Bila mendidih tambahkan mushroom & broccoli

 Kacau rata dan matikan api supaya broccoli kekal rangup


Mee Maggi Kambing...

No comments:

Post a Comment