Sunday 20 July 2014

IFTAR 15...HANYA KUEY TEOW GORENG & TEH O AIS LAICI

Hmmm..dah makin bz sekarang...x sempat nak update dah....balik sekolah dah penat...makam lepas buka puasa buat homework...tido...
Bangun pagi sahur & dah xleh tido terus siap gi sekolah
Teh O Ais Laici...minuman iftar Ramadhan 15........
Bukan susah sangat masa tengok mak aku buat...Nampak mak aku buatkan teh O & masukkan laici & air batu je pun...Cuma mak aku kata kena guna teh serbuk yang dalam paket untuk buat teh tarik kedai mamak..Mak aku kata kalau guna teh uncang yang biasa tu warnanya kurang menarik...

 TEH O AIS LAICI
1 sudu serbuk teh (serbuk teh dalam paket untuk buat teh tarik)
gula secukup manis
air panas baru mendidih
1 tin laici
Ais kiiub

1. Rendam serbuk teh dalam mug biar kembang
2. Tapis dalam jug & tambah gula secukupnya
3. Masukkan air buah laici & kacau
4.Campur buah laici & ais kiub


sepanjang puasa kali ni...ni la berbuka paling simple..Kuey Teow Goreng je....
Memang simple dimple.....tapi aku ngan abang tetap makan dengan penuh selera...heee
 Sebenarnya ...punca makan simple je tu sebab mak aku dah bz buat kuih raya.....heee


No comments:

Post a Comment