Sunday 20 July 2014

17 RAMADHAN...NUZUL QURAN ...NASI LEMAK...SAMBAL AYAM..LEMAK PUTIH BUNGA KOBIS & TEH O AIS...

Ramadhan 17 adalah Nuzul Quran....
Mak aku kata mulai tahun ni Wilayah Persekutuan dah dapat cuti Nuzul Quran...Tahun2 sebelum ni memang x cuti...Sebelum ni jelous je tengok sekolah Haikal kat Kedah cuti Awal Ramadhan untuk hari pertma puasa setiap tahun..Sekolah kawan aku kat Selangor plak cuti Nuzul Quran..AKu kat KL xde cuti..Tapi tahun ni dah ada cuti Nuzul Quran..
Bila tanya mak aku..naper dah ada cuti Nuzul Quran...Mak aku kata sebab selama ni kalau cuti Nuzul Quran..ramai orang Selangor datang shoping kat KL sampai jalan jem,menyebabkan orang KL susah nak gi kerja...hahahahahaa....x tau la betul ke x apa yang mak aku cakap tu..sebab bunyinya macam logik tapi macam kelakar pun ada...hahahaha
 Menu berbuka puasa hari Nuzul Quran...Nasi Lemak Sambal Udang....Ni dalam polisterin ni buka Nasi Lemak beli.....Nasi Lemak jiran sebelah bagi...Nasi Lemak untuk Moreh....Panas2 lagi
Tapi Nasi Lemak tu dua2 bungkus tu abang je makan...Aku xnak sebab nak makan nasi yang mak aku masak dengan Ayam Sambal ni...
Ni plak lauk mak aku...mak aku kata ni  Sayur Lemak Putih Bunga Kobis bersama Suun,....Aku x makan pun sayur ni sebab x suka sayur bunga kobis.....
Ni pun lauk mak aku...kata mak aku ni namanya Ulam Daun Tenggek Burung....hehehehe kelakar nama dia..

 Teh O Ais.....yang warnanya dah macam air sarsi...hahahaha

No comments:

Post a Comment