Sunday 26 May 2013

ADA WAKTUNYA.........

Rasanya seme orang tahu simbol ni....Kalau x tau jgk,ada masalah la tu...hee....Tp kekadang klu xde simbol ni waktu diperlukan lagi la masalah....Kenapa tetiba aku cakap pasal simbol ni...? Haaa ada cerita la tu...Hari ni pepagi buta lg aku ikut mak aku antar kakak aku gi satu seminar kat NSTP Bangsar.pastu ikut plak mak aku & kawan dia merayap kat Jalan TAR cari kain buat baju raya..Pastu lunch ayam kampung goreng kt Velodroom. Petang dh malas nk ikut lagi time mak aku nk gi amik plak kakak aku & her friend,tapi mak aku paksa jg aku ikut sbb risau kot tinggal aku sowang2 kt umah..Disinilah kisah bermula.....


Masa kt Jln Bangsar tu,aku tgk muka mak aku dh berkerut.Hujan plak renyai-renyai.Time tu gak kakak aku sms cakap seminar dh habis,dia tunggu kt gate NST..Lepas kakak & her freind masuk je keta,mak aku dh semacam je drive..Rupanya dia tengah menahan sakit perut memulas2..Mana nk cari simbol macam kt atas tu kat tengah2 jalan tu...Aku tgk bulu roma mtangan mak aku dh berdiri tegak & mukanya berkerut..Apa yang kami tanya dia dh x jawab..Yang keluar dari mulutnya.."ssshhh...shhhhh...hadudududu...mana tandas ni..."..Cemas gak aku tgk mak aku dh x tentu harah dia drive...Akupun suggest la soh mak aku singgah je kt petrol pam dekat bomba tu...Sepantas tu jgk mak aku paut stereng keta langgar one way benti depan pam minyak tu... Hasoi....tandasnya satu je(satu tandas ada dua2 simbol kat atas tu...sah la kongsi..!).. Baru je turun ada plak mamat mana ntah dok tggu jgk nk masuk...Aku tgk mak aku dh menari2 dh menahan sakit perut..(x tau plak mak aku pandai menari time2 cenggini...hee)..5minit menunggu org kt dalam x juga kuar...Terus mak aku masuk keta drive cam F1 sbb nak cepat sampai Petronas @ Shell kt Permaisuri. Kata mak aku 5 minit bleh sampai...Skali dh masuk Federal H/way jem banget..tambah plak hari hujan...Naik pucat muka mak aku menahan gelodak perutnyer.. Dengar mak aku merungut2...Sah,mesti penangan sambal budu ayam kampung t/hari tadi tuh...Kami seme diam x berani nk cakap@ tanya apa2 sbb takut pertanyaan @ suara kitaorang akan membuatkan isi perut mak aku tu lagi melonjak 2 nak kuar...hahahaha..Elok je sampai dekat Permaisuri,dengar mak aku cakap...."pegh...tau takut perut ni...nampak pam minyak terus baik...".Makanya x jadilah singgah pam minyak tu. Teruslah mak aku drive nk anto kwn kakak aku kt Alam Damai..Sekali...sampai je simpang nk masuk Alam Damai,sekali lg muka mak aku berkerut & mak aku bernyanyi lagi.."shhhhh...shhhh...mana tandas ni..." Aku suruh je mak aku singgah plak Petronas Alam Damai,tp mak aku kata sempat lagi hantar kwn kakak aku dulu..pastu nk singgah skolah aku sbb dia kata x selesa nk guna tandas kat pam minyak....Aku diam je la....Lepas drop je kwn kakak aku dpn rumah dia,terus je mak aku pecut menuju sekolah aku ikut jalan short cut (ada la dalam 1/2 km)..Habis batu,lubang jalan & ntah apa2 kt jalan tu mak aku redah...Sampai depan gate skolah...tgk pondok jaga kosong la plak..Gate kunci tapi radio kt pondok jaga terpasang..Kipas angin berpusing...Puas hon...xde plak mak gurd tu....Hadoi....skali lg mak aku menari-nari depan gate skolah..(sah la dh tak tahan sangat tu...)Puas aku panggil mak gurd tu...xdela plak nampak bayang.....Akhirnya semua masuk balik dlm keta & sekali lg la kami seme kena diam je sepanjang mak aku drive menuju  plak Petronas Alam Damai....Dah tu...4 traffic light yg kami nk kena hadap...Empat2 tu plak,time kita sampai je dia merah....Akhirnya setelah melalui hampir 30 minit masa yang aku pasti mak aku rasakan paling perit,sampai jg kt Petronas Alam Damai & sepantas kilat terus mak aku berlari kuar dari keta & masuk dalam bilik yang ada simbol kat atas tu...Huhhhh...nasib baik dalamnya ada 4 bilik yg selesa...Yang pasti...aku bersyukur sangat......sbb mak aku mampu bertahan...Bayangkan kalau dia x boleh nak bertahan.....ish.....!!!!

No comments:

Post a Comment