Sunday 27 October 2024

MEMBASAHKAN TEKAK @ B5 STREET MARKET,JOHOR

Actually ke Johor tu atas urusan kerja..Berkursus 3H2M kat sana..Memang sampai ke malam kursusnya.Siang site visitšŸ¤­malam bengkel & bentang...


Tapi kita skip dulu aktiviti hari pertama dan malam..Kita terus ke hari Rabu 23 Oktober, aktiviti santai petang hari ke-2.Balik dari site visit semua dah kepanasan + kehausan yang amat.Kebetulan hari Rabu cuaca panas giler!

Semua minta jasa baik Puan Aidah untuk singgah basahkan tekak.Lagipun dah pukul 5 kira dah habis office hour kan..bokehlah berfoya-foya kejapšŸ¤£

Roomate saya iaitu Umi cadangkan singgaj B5..Umi ni bangsa Johor...orang Batu Pahat.So,dia tau la juga mana nak makan minum bagai.



Pukul 5.30 singgah la B5

Masing-masing macam ayam dapat lepas dari reban...šŸ¤£



Lengang ...
Mungkin tempat ni jenis malam kot baru ramai..
Atau mungkin sebab hari bekerja...



Memula order Ice Jelly..
Sebab haus giler kan...




Dah terbayang dah jeli sejuk yang manis dan masam yang menyegarkan...



Ice Lime Jelly...
Memang mengiurkan disaat kehauasan...kalau tak salah harganya
RM6 



Roomate saya ,Umi order sate daging,sate ayam dan ketupat .



Ani & alaa...sapa nama dah lupa lagi sorang tu order ABC..
Ada yang lain order minuman panas bagai...Tapi kami saling bertukar tukar untuk mencicip..

Sebenarnya kami dari lain lain tempat kerja seluruh KL...tapi sama kementerian..
Ada beberapa orang yang sama tempat kerja tapi dari tempat kerja saya hanya saya sorang..Tapi ada la beberapa orang yang  saya kenal kerana pernah jumpa masa kursus..selebihnya memang keli pertama jumpa masa berkumpul nak naik bas...Berkenalan dalam bas & masa kursus.



Umi juga order Rojak Petis..tapi saya tak rasa pun sebab tak minat sanagt rerojak ni..


Tak cukup semangkuk ice jelly..saya order pula cikong sebab tertarik dengan namanya...
Dah sampai ke meja....
Lohhh....Lai chi kang 
Rupanya kat Johor dipanggil Cikong yer...
Macam macam masuk perut...padahal pukul 6.30 pm memang disediakan dinner kat tempat penginapan..

Sudahnya...,sebelum naik bas,pakat singgah toilet la...banyak sangat minum air kan...

BERSAMBUNG....




No comments:

Post a Comment