Saturday 12 April 2014

VANILLA MUFFIN vs CHOCOLATE CHIP MUFFIN- BEKAL HARI RABU


Ni plak bekal aku ngan kakak untuk Hari Rabu....Muffin
Kakak nyer bekal..kakak nak bawa 3 biji je muffin tu...2 Vanilla Muffin & 1 Chocolate Chip Muffin.....
Mak aku pun bawa bekal juga..tapi mak aku x suka chocolate chip...Mak aku kata dia suka Vanilla...
Mak aku memang hantu Vanilla...Kalau beli ais krim mesti nak Vanilla.....Beli kek pun nak Vanilla & ice blended pun nak Vanilla jugak...ntah apa la yang sedapnya Vanilla tu...Aku suka chocolate sebab sedap...vanila x best sebab rasa kosong je..
Muffin ni aku buat ngan mak aku tau...tapi aku tolong bakar & kuarkan dari oven je la..Lain2 mesti la mak aku buat..hehehehe
Muffin tu buat hari Selasa waktu petang...Ni  Vanilla Muffin...Tengok,aku dengan bangganya kuarkan muffin tu dari oven...Rasa macam aku la Master Chef..siap ngan glove lagi...hahahaha

VANILLA MUFFIN
2 cawan tepung
2 camt baking powder
1/2 camt garam
3/4 cwn gula
Vanilla
3 telur
1cwn butter cair
3/4 cwn susu

1. Campur tepung,baking powder,garam & gula.Kacau & buat lubang untuk tuangkan susu.
2 .Pukul telur + susu+ vanilla+ butter cair
3. Tuang campuran telur dalam lubang tepung & kacau
4.Bubuh paper cup dalam luyang muffin.
5. Isikan 3/4 penuh & bakar 20 minit
Asalnya mak aku buat Vanilla Muffin je..tapi sebab aku nak chocolate, mak aku suruh aku tambah je chip tu dalam tu...
Pastu aku isikan dalam paper cup tu & tabur lagi chip..Sambil tabur chip tu atas muffin sambil la aku tabur juga dalam molot haku...hehehehe..biasa la kan...
Muffin tu dapat 12 biji...Aku bawa 5 untuk bekal...3 Chip Chocolate & 2 Vanilla...Yang Vanilla tu 1 aku bagi BFF aku Umi Amirah...lagi 4 aku bawa bekal gi SK Danau Perdana sebab aku masuk Pertandingan Pantun bersama Fakhrul, Najwa,Shasya ,Aisyah & Hassan. Aku bagi Muffin ni kat Shasya 1, bagi Cikgu Norimah 1 & aku makan 1....Pasni nak suruh mak aku buat Muffin Pisang plak...tapi rasa macam nak minta mak aku buatkan cup cake la....Hmmm agak2 mak aku nak buat ke x..? Hmmm ...jap aku nak lambung duit syiling....kalau bunga tu maknanya mak aku akan buat..kalau sebaliknya..maknanya sebaliknya jugak la...hahahaha

No comments:

Post a Comment