Wednesday 13 September 2017

TERESEK...SEDAPNYAAA..!!

Teresek...?
Teresek tu apa..?
Hmmm...aku pun x tahu..
Tapi mak aku cakap Teresek tu sejenis Lauk Kelantan..
Mak aku cakap lauk ni famous kat Kelantan..


1st time aku makan lauk Teresek ni
Tapi mak aku cakap mak aku dah pernah makan..
Sebab kawan- kawan mak aku kan ramai Kelananese..
Lauk ninpun kawan mak aku yang bagi
Mak aku cakap orang Kelantan..
Mak kawan aku jugak tu...
Mak Nik Anis yang bagi...


Ni semalam nyer
Mak Nik Anis bagi semalam..
Semalam aki x gi sekolah sebab x sihat
Aku mak aku..
Aku tidur kat bilik mak aku jer lah..
Masa balik mak aku cakap mak Nik Anis ada bagi lauk..
Hmmm...walaupun tengah sakit kepala dan sakit perut lagi tapi rasa teringin sangat nak makan lauk ni
Mak aku cakap orang sakit perut x boleh makan lauk Teresek ni
Tapi bila cium bau lauk ni aku teringinnnn sangat..


Akhirmya makan juga la lauk ni..
Ya Allah...sedapnyer.....
Bau dia ada sikit macam rendang
Rasa dia unik
Ada ayam ..kakibayam..leher ayam dan hati ayam
Tapi macam ada juga bahan lain..
Mak aku cakap yang tu ilah campuran jantung pisang dan kulat sisir..
Apa tu..?
Mmm...apapun memang sedap
Tapi mak aku cakap mak aku pun x pernah masak lagi lauk ni..pernah makan jer.
Tapi mak aku cakap sebab aku suka..
Nanti mak aku akan belajar dari mak Nik Anis tu..

No comments:

Post a Comment