Sunday 16 March 2014

JUS TEMBIKAI.....SLRUPPPP...!!!!!

Jus Tembikai....memang favorite haku ni...
Mak aku buatkan untuk aku hari Jumaat masa balik sekolah...Tengah panas2...jerebu tebal..memang kena minum banyak air.....mak aku buatkan Jus Tembikai...hmmmm,memang terbaik la....slruppppp...!!
Terus aku minum xpandang kiri kanan...Kalau minum pandang kiri & kanan tumpah la air tu..heee
 Warna Merah dia memang mengancam la...Pastu mak aku siap tabur plak kiub tembikai tu atas dia...wallaaa...
Kalau minum Jus Tembikai ni,aku mesti ingat nenek..Nenek memang suka Jus Tembikai..Kalau bulan puasa lagi la...Kalau balik kampung mesti nenek akan beli tembikai & buat Jus...Kalau x balik kampung pun,nenek mesti call & tanya buka puasa makan apa...minum apa....pastu nenek mesti pesan suruh beli tembikai & buat Jus Tembikai....
Ala,lagipun bukan susah pun nak buat jus tembikai ni..

 JUS TEMBIKAI
1potong tembikai
1/2 gelas air masak
sikit gula
air batu
1. Potong tembikai & masuk dalam blender.
2. Campur air masak,gula & blend..
3. Tuang dalam gelas & letal ais...
4. Kalau nak cantik mengancam,potong sikit isi tembikai bentuk kiub & tabur atasnya..
Slruppppp....Aaaaaaaa
Jus Tembikai ni aku makan ngan Makaroni sardin yang baki dalam kuali yang maka ku masak untuk pot Luck hari Jumaat tu..Lagipun masa tu mak aku belum masak nasi..So,makan la  apa yang ada..huhuhu

No comments:

Post a Comment