Thursday 8 June 2023

1ST TIME MAKAN GARLIC CHEESE NAAN,SEDAP RUPANYA

 Dah sebulan tak masak,asyik makan kat luar & tapaw saja.Ada sebab memaksa kami makan luar dan tapaw ja..

Makan kat luar  tanpa masak langsung hingga berminggu-minggu merupakan sesuatu yang  ganjil la  berlaku dalam hidup saya.Ganjil tu aneh la!

 🤣🤣🤣

Ni dah asyik makan kat luar ja,maka posting kebanyakan pasal makan ja la..takda la pasal masak..

Tangan dah gatal nak masak,tekak dah rindu ikan masin,asam pedas  bagai..huhuhu



Ni malam minggu,Adah nak belanja makan..Dia nak makan kat mamak tapi kalau dengan saya  hanya dua mamak ja yang masuk list saya...Mamak BRJ  dan yang terbaru jumpa Restoran Abadi @ BTR...
Mamak Abadi tu saya perhatikan semua staf dan taukenya berkopiah putih dan kulit depa pun boleh kata semua putih-putih pulak ...taktau la celah mana mamaknya..Ka ada mamak yang kulit putih?



Anak jantan order Garlic Cheese Roti Naan..
Uii...nampak menarik dan bau dia....mmmmmm sedapnya..anak jantan tu offer suruh rasa tapi saya tak nak...saya nak makan kue teow..



Ayam tandoori..


Saya menjeling berkali-kali masa anak jantan tu mula menyuap..
Bau dia  harum sungguh.Nampak sedap pulak..Try cubit sikit...
Eh,sedap la..
Harum dan rangup..Lemak masin...memang sedap
Kenapa saya tak pernah tau ada Naan Garlic Cheese ni..
Selalu makan Naan cheese ja...
Lain kali nak order jugak lah..
Sedap bettholll!

Kue Teow Goreng Telur Mata..
Dah kena paw telur putih dengan Adah.
Tinggal telur kuning terbalik..pun dah pecah meleleh..


Adah makan megi goreng.Dia pawnya putih telur saya.



1.Naan Garlic Cheese + Ayam Tandoori

2. Megi Goreng

3. Kue Teow Goreng + Telur Mata

4. Air Tembikai 2,Lemon Panas + Air kosong

Total RM40

* Lemon kosong  panas tu teringat Lemon Shoi yang diperkenalkan oleh Cikgu Amie  

11 comments:

  1. MA suka garlic nan...dapnya... lama jua x makan

    ReplyDelete
  2. rugi kak naan garlic memang sedap bau garlic dia tu memanggi2 kan. Kuetiaw dia pun nampak sedap la kak

    ReplyDelete
  3. kenapa kak sinki tersumbat lagi ke?syok juga kak makan kat luar balik kerja boleh terus lunjur kaki,golek-golek depan TV hehe

    ReplyDelete
  4. Memang nampak sedap tu Naan Garlic Cheese ;)

    ReplyDelete
  5. Sedap tu rasa garlic cheese.
    Aromanya menggoda kan Mama Cella.

    ReplyDelete
  6. cheese nan pun dh sedap inikan pulak ada rasa garlic mms lg wangi baunya kan... knp asik mkn kt luar je ni? tgh renovation dapur ke tu??

    ReplyDelete
  7. wak makan roti canai je., hehe

    ReplyDelete
  8. Sy nak try juga la... Tak besa makan jugak 🤭

    ReplyDelete
  9. Sama la kita, naan cheese pernahlah makan. Mesti harum bau garlic tu kan.

    ReplyDelete
  10. Memang nampak sedap sangat tu Nan Cheese Garlic.. nyummmm!

    ReplyDelete