Friday 25 August 2017

NASI GORENG SHITAKE

Nasi Goreng Shitake...
Shitake tu apa?
Shitake tu nama cendawan
So...Nasi Goreng Cendawan jer pun
Hahaha...nama mesti kasi gempak sikit
Kikikiki



Nasi Goreng untuk bekal jer
Tapi cam biasa la..
Walau nasi Goreng Budus pun kawan-kawan aku tetap cakap sedap
Tak tahu lah dorang tu jujur @ just nak amik hati
Tapi masalahnya dorang tu bukan takat amik hati...tapi amik separuh dari bekal aku
Hahahaha...



Yang banyak cendawan tu aku nyer
Yang ada cili padi tu mak aku nyer
Mak aku biasa ar....mesti nak ada cili padi





Ni la Cendawan Shitake tu
Ni versi fresh
Versi fresh ni bau dia agak kuat
Aku rasa macam bau petai jerrr..
Hahaha..
tapi mak aku cakap memang cendawan shitake fresh tu bau macam tu
Selalu mak aku guna yang kering
Tapi kalau yang kering tu mak aku cakap kena rendam semalaman baru kembang cantik dan lembut

NASI GORENG SHITAKE
3 cawan nasi
3 batang sosej- rebus dan hiris panjang
½ batang carrot- hiris panjang
6 cendawan shitake- hiris
1pokok daun sup
2 sudu minyak
1 sudu besar pes tomyum
² bawang putih
½ sudu teh garam

1. Panas minyak dan tumis bawang putih
2. Masukkan pes tomyum
3.Masukkan sosej..carrot..cendawan
4. Masukkan nasi dan gaul rata.
5. Tambah garam dan sesuaikan rasa
6. Tutup api dan tanur daun sup

Bahan Nasi Goreng Shitake

Siap 1 kuali tapi dah habisssssshhh...!!!

No comments:

Post a Comment