Saturday 2 May 2015

BUBUR KACANG CREAM CREAKER....

Pernah makan bubur kacang...?
Opkos la ramai yang pernah makan bubur kacang kan....
Pernah makan biskut cream creaker...?
Pun opkos jugak la kan....
heeee....
Pernah makan Bubur Kacang Cream Creaker...?
??????
Memang selalu tengok mak aku makan camtu...
Tapi aku memang x teringin nak try makan camtu....


 Cuma minggu lepas masa mak aku masak Bubur Kacang untuk nenek....
Mak aku ada letakkan biskut ni dalam Bubur Kacang tu...
Tiba-tiba nampak macam sedap plak.....
Aku pun try la juga makan Bubur Kacang ngan Cream Creaker ni...
Waaaaaa......
Sedap la....
Bubur Kacang tu lemak dan manis.....patah-patahhkan cream creaker tu dalam bubur
Bila cedok Bubur Kacang & cream creaker yang rangup tu sedap la pulak....
Patut la mak aku selalu makan camtu....
Selama ni aku x pernah try....
Tapi bila dah try.....sedapppppp....



x caya kew...?
Hmmm.....cuba dulu...
Jangan jadi macam aku...
Mulanya xcaya.....dh cuba...baru tau...

Resipi Bubur Kacang mak aku aku kata ada...
Tapi resipi Cream Creaker xde....hehehehe

BUBUR KACANG CREAM CREAKER...
1cawan kacang hijau
5 cawan air
1 kotak santan
2 sudu gula melaka
Gula pasir secukup manis
sikit garam
2 helai pandan
1/2 cawan sagu-rendam hingga kembang
Biskut Cream Creaker

1. Rebus kacang hijau dengan air hingga kembang...Sebab takde presure cooker...guna je rice cooker.
2. Bila kacang suda lembut dan kembang masukkan sagu & santan..tambah air ikur pekat yang disukai.
3. Masukkan gula melaka,gula pasir,garam & daun pandan.
4. Biar mendidih hingga pekat.
5. Masukkan dalam mangkuk & patahkan biskut cream creaker...

No comments:

Post a Comment