Friday 16 March 2018

BEKAL ROTI SOSEJ GULUNG JER..

Roti Sosej Gulung jer..
Tapi sebab potong pendek2
Nampak la macam lain skit...


Bakal Roti Gulung Sosej ni bukan hari ni nyer..
Tapi dari dalam draff
Sebab hari ni nyer breakfast & bekal mak aku masak Mee Kering Goreng lagii
Mmm...rasanya dalam sebulan berkali2 mak aku masak menu mee kering goreng..
Banyak kali jugalah post mender yang sama..
So...sebab xnak post mender yang sama..
Selongkar draff bersepah lagi pic dan cerita yang belum post..


Roti Gulung Sosej
Bekal untuk aku abang dan kakak rasanya ni
Sebab mak aku jarang bawa kalau bekal camnj
Aku pun dah x hengat bekal hari apa..
Taoi yang pasti bukan bekal hari ni...
Kan hari nj mak aku masak Mee Kering Goreng..
Bekal Mee Kering Goreng hanya mak aku dan abang jer bawa
Aku..?
Haaaa....aku x bawa bekal..
Sebenarnya bukan aku x bawa bekal ke sekolah..
Tapi dengan aku sekali x gi sekolah..
Kikikiki....
Hee...sebabnya semalam result SPM kuar mang seharian x belajar..
Cikgu2 semua tengah bz ..
Sebab ada cikgu yg jd guru class dorang thn lepas memang kena uruakan result dorang la...
Huh ...ada yang dapat straight A+ ...
Haduhhh....kecut pewut weh dengar org nyer result pun...
Sebab kecut perutvtu sampai ke hari ni
Maka aku x gi sekolah sebab perut masih kecut..
Hahaha....boik nyer alasan...
Hahaha...
Sebenarnya aku malas nak gi sebab dah tahu hari ni memang x belajar sangat..
Bukan cikgu xnak ajar..
Tapi kitorang yang dah excited nak coootiiiii...
Hihihi...


Ini jer pic sebelum Roti Gulung Sosej digoreng..
Ala....semua orang pun reti nak buat..
Rebus sosej...
Gelek roti dan gulung..
Sapu gam tepung kat hujung rotu supaya gulung tu x terbuka masa goreng
Haaaa.....cam yer2 jer aku yang buat..
Kikiki...padahal mak aku yang buat...
Heee....tapinkan dah banyak kali post Roti Gulunh Sosej..
Aku refer jer post lama...
Sebab dalam folder ni xde resipi
xde step by step...
Tapi ada jer dah post step by step ROTI GORENG SOSEJ kat sini...


Daj siap goreng...
Potong setiap roll tu jadi 4
Susun dalam tuppeware...
Ciap...
Mak aku pernah buat cucuk kat lidi sate..
Baru feel nak makan kannnn...


Ni pun pic dalam folder gak..
Roti Gardenia Goreng...


Ni pun antara yang mak aku selalu masak..
Boleh serve macam2 style..
Kalau nak pedas boleh
Nak manis boleh..
Ada jer post pasal ROTI GARDENIA GORENG kat sini...
Kat situ lagi cantik roti ni sebab ada decoration..

No comments:

Post a Comment