Monday 23 November 2020

MEE MAMAK vs TEH TANPA TARIK

 Ketika menulis ni saya berkurung dalam bilik kerana anakanda Cella sedang buat presentation by online class kat ruang tamu. Sejak terperangkap dalam PKPB & beronline class ni,memang kalau time dia present kena berkurung dalam bilik. Meja makan sudah lama di togelkan & jadi meja kerja dia. Saya pun sudah pesan kepada abang dan kakaknya jangan makan di meja makan takut terkena minyak bagai. Makan guna meja kopi sebagai pengganti meja jepun. 

Sebelum masuk berkurung dalam bilik, saya bersarapan mee mamak(kunun) 


Mee mamak vs teh tanpa tarik. 
Kalau teh tarik berbuih. 
Ni sebab tidak ditarik, ditolak pun bukan
Hanya teh panas. Untuk Cella dah siapkan roti bakar untuk makan sambil online. Adah subuh-subuh tadi dah goreng nugget makan sengsorang. Yang bujang ke Langat katanya ada hal... Rasa macam nak 5S dalam bilik ni. Dah hujung tahun memang kena buat 5S ni.. Tapi mood belum mari daaaaa....! 





4 comments:

  1. Masa kerja dulu benci tul dgn bendalah 5s 12s 1h3w la ntah memacam lagi. Kalu 5s yg last tu langsung Tak jumpa dah bila cari. Ndak plak zaman ptk dulu otak dah otai mana nak ingat dah bila exam Kita la orang paling awal kuar Dewan sbb jawab main taram je

    ReplyDelete
    Replies
    1. Laaaa dah otai ker.. Apapun tahniah kerana sudah berjaya sampai kegarisan penamat. Kami yang masih dalam trek meneruskan perjalanan. PTK sapa yang sempat dapat melintang tu huntong la.. Rezeki mereka.
      5S memang ada baiknya tapi betul lah kadang memang langsung tak jumpa la. Hihihi. Doakan saya diberi kerajinan meneruskan 5S ni

      Delete
  2. Ditarik tidak, ditolak pun tidak
    tapi kalau dihulur teh tu, saya suka! Apalagi kalau dihulur bersama Mee Mamak :)))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rezeki jangan ditolak, musuh jangan dicari.hihihi

      Delete