Monday 16 September 2019

TELUR IKAN GORENG KUNYIT vs ASAM PEDAS SARDIN

Telur Ikan Goreng Kunyit
Balik dari graduasi laparrr
Haaaaa.... Sebab x sempat nak makan sangat...
Berebut masa
Bz nk snap pic


Telur Ikan Goreng Kunyit
By mak aku...


Tapi aku namah sikit jer
Sebab x minat pun


Telur Ikan
Mak aku baru siap kukus
Kata mak aku supaya nanti bila goreng x hancur..
Tapi sebelum kukus kena basuh dengan sikit telung + air
Mak aku kata nak kasi hilang bau hanyir
Pastu kukus sampai masa
Pastu gaul garam & serbuk kunyit
Pastu goreng
Pastu masuk bawang besar hiris +cili hiris
Pastu mak aku makan sorang
Sebab aku...abang & kakak x suka telur ikan
Hahahaa
Hari tu aku try juga makan..
Boleh la.... not bad
But not my taste
Kali ni memang x teringin nak makan

Hanya mak aku yang makan
Mak aku cakap dolu2 kalau nenek masak ikan yang ada telur, mak aku ngan achik berebut nak telur ikan
Kata mak aku mostly kanak-kanak zaman dolu suka telur ikan
Mak aku cakap sekarang dah sebaliknya pulak coz mostly ly kanak-kanak zaman sekarang  x suka telur ikan.. Mmmm... Dunia dah berubah la tu...


Sib baik selain telur ikan tu
Mak aku masak Asam Pedas Ikan Sardin

Memandangkan ada sardin
& ku x suka telur ikan
Maka...... Akupun dah nampak apa lauk ngan match dengan Asam Pedaz Saedin ni
Tinggggg....
Telur Dadar la....
Ok...aku nak goreng telur dadar jap....

4 comments:

  1. Telur ikan banyak khasiatnya.

    Rugi

    ReplyDelete
  2. sebab tu zaman skrg dah xde kes mak merajuk lari masuk batu belah batu bertangkup hahahhaha.. anak-anak tak heran nak makan telur ikan mak

    ReplyDelete
    Replies
    1. 😅Lawaks ar...
      Batu elah Batu Bertangkup..
      Kiter penah bawa cerita tu dalam pertandingan bercerita masa sekolah rendah..

      Delete