Saturday 13 May 2017

ULANG TAHUN UMNO KE-71...APA KAITANNYA??

11 Mei 2017...
Pukul 4.30 petang...
KESAS Hiway....
Area Bukit Jalil...
Setelah 1 jam gerak..
Sangkut lak kat sini....


Banyak nyer keretaaaa....
Jem nyer....
Dengan polis bagai....
Tapi lagi banyak bas..
Macam bas rombongan jer...
Selalu memang jem..
Tapi xdelah jm dengan bas...
Selalunya kereta jer...
Ada apa di Bukit Jalil...?
Haaa...itu ayat mak aku...
Mak aku beletiaq sambil drive...


Bas banyakkkk...
Penumpang penuh...
Semua berbaju MERAH!!!
Mmmm....aku rasa aku tahu...
Dengan confident nya aku bagitau mak aku..
Yang kat Stadium Bukit Jalil tu ada perhimpunan ulangtahun 71 UMNO..
Tau apa reaksi muka mak aku...???
Mak aku terus berkerut muka...
Muka x percaya dengan penerangan aku..
hahahaa....
Mak aku cakap aku memandai jer...!!
Bila aku bagitau malam tadi aku tengok TV...
TV ada bagitau ...
Sebab tu aku tahu...!!
Kalau x ...
xde nyer aku tahu...
Hahahaha...



Apa plak kaitan ngan kitorang....??
xde apa kaitan pun...
Aku bukan nak gi situ pun...
Mak aku pun xdernyer nak gi situ..
Just lalu situ sebab otw nak gi amik kakak...
Aku pun x tau asalnya...
Aku dah pesan mak aki soh amik aku kat sekolah pukul 4..
Tapi masa pukul 3.30 tu jenguk kat luar pagar nampal kereta mak aku dah menunggu bawah pokok...
Rupanya mak aku cakap kakak W/A bagitau demam...
So,mak aku cakap nak gi amik kakak...
So, terus lah gi amik kakak...




Sampai jer..kakak cakap belum makan sebab tekak pahit..
Bawa kakak ngan roomate kakak gi makan.
Sebenarnya,aku pun laparrr jugak .
Makan kat sekolah rehat tadi jer..
Kakak nak makan Tomyam...
Aku tambah Kailan Ikan Masin dan Telur Dadar..
So order nasi putih 3..
Air 3..
Untuk aku..kakak dan kak Ziha roomate kakak..
Mak aku x makan..
Mak aku tengok jer...
Sebab mak aku puasa..!
Dah cakap ngan mak aku soh tunggu dalam kereta jer..
Tapi mak aku cakap x terliur pun..
Mmm...yer ker..?
Hehehe...



Tengah tunggu order..
Tetiba abang call bagitau yang kawan abang call bagitau nampak kitorang depan meja dia
Haaaa...rupanya abang- abang tu kawan abang la...
Hahaha...kitorang x kenal dorang..
Tapi dorang kenal mak aku..!
Pastu tegurlah dorang...
Hahaha....kecik jer dunia ni..
hmmmm....mak aku cakap kecanggihan IT mampu menyampaikan berita dengan cepat jer..
So...kena sentiasa beringat di mana pun kita berada kerana mungkin ada jervorang yang kenal kita..
Jaga tingkah laku dan perangai..
Mmnmmmm...yer lah

Lepas hantar kawan kakak ..terus gerak balik sebab mak aku cakap kalau dah malam...risau jalan tu gelap dan sunyi..
Belum pun sampai gate kolej dah pun azan maghrib..
Sian mak aku hanya berbuka ngan air mineral jer..
Ajak mak aku benti makan...mak aku xnak sebab mak aku cakap kepala dah mula sakit berdenyut...
Mmmm...dah lama x dengarvmak aku sakit kepala...
Masa sampai R&R tu dah dekat 8.30..dan orang lak  ramai giler..
So singgah surau jer sebab maghrib dah nak habis...
Pastu terus balik...sebab mak aku cakap takut nanti kepala lagi sakit siapa nak drive..
xkan aku nak drive..???
Dah dekat pukul 10 malam baru sampai rumah..
Huh...pakai baju sekolah dari subuh sampai tengah malam..
Penat gilerrrrr....!!
Lepas mandi ingat nak terus tido..
Tapi tingat mak aku lum makan...
Suruh mak aku makan...
Abang ada masak Butter Chicken..
Tapi mak aku cakap xleh makan lemak- lemak tu kalau tengah sakit kepala...
Laaa....mmmm soh abang gi beli tomyam..



Bagi mak aku makan  ubat...
Tadi dalam kereta kakak dah makan ubat...
Mmmm...dah 2 orang lak sakit..
Lepas abang balik beli tomyam aku terus Zzzzzzzzz....
Penat do...!!!!!


No comments:

Post a Comment