Friday, 23 May 2014

DAH BALIK DARI PUSAT KOKO....

4 hari 3 malam tido di Pusat Perkembangan Kokurikulum Kuala Lumpur....Panjang kan nama tu... Selalu orang sebut sebagai PKKKL je...Tapi selalunya Cikgu Mior & Cikgu Iswandi sebut Pusat Koko jew..Aku pun sebab dah selalu sangat ke sana dah biaa sebut ngan kawan-kawan sebagai Pusa Koko jew...


Ni hasilnya 4hari 3 malam kat Pusat Koko tu...
Pendidikan Luar Sekolah Rendah 1 Malaysia.....
Dapat Sijil Penghargaan je pun......hehehee......
Tapi ni cikgu kata Sijil Peringkat Negeri.....
Patut la banyak sekolah yangn terlibat..Yang aku ingat SK Desa Tasik,SK Bandar Tasik Selatan,SK Anggerik & ada beberapa lagi dari seluruh Wilayah Persekutuan...
Markah tu...untuk Anugerah Kokurikulum Nanti..heee


Heee..masa kem ni aku dilantik jadi Penghuluwati........Danish plak dilantik sebagai Penghulu..Dua2 dari sekolah aku wei...heeee
Tugas kitorang,kiranya aku sebagai ketua untuk kumpulan perempuan...Danish plak Ketua untuk lelaki..
Cikgu dah warning awal-awal....Kalau disiplin pelajar lelaki x bagus,Danish yang akan dipanggil dulu..Kalau pelajar perempuan yang buat hal...hmmmm aku la yang akan kena dulu...huhuhu
Ada 1 kumpulan ni kena denda xboleh amik makanan tengahari sebab bising..Kerana aku penghuluwati,aku juga kena terima hukuman yang sama ..Masa kumpulan lain makan,kumpulan ni & aku tengok je...semua kumpulan tu menangis..Aku pun sedih & geram juga tapi ketua mana boleh menangis..hehehee...Aku diam je la...Lastly cikgu pusat koko yang bertugas tu panggil aku & suruh aku sorang je gi amik makanan sebab aku cool kot..heee...Lagi la kumpulan yang kena denda tu menangis kuat......hahahahhaa
Akhirnya, cikgu panggil juga dorang semua tu & suruh amik makanan selepas bagi "ceramah" kat dorang...hahaha  buat lagi...!!!! Aku dah larang tapi dorang degil...kan dah nangis...!!!!


Ni sampul surat yang diisi dengan sijil-sijil tu..Ada 6 sijil sebab 6 orang dari sekolaha ku yang terpilih ke Program Pendidikan Luar ni...3 Perempuan...& 3 lelaki...
Minggu lepas masa GPK Kokurikulum,En Shahrir panggil aku & bagitau aku terpilih untuk ikuti program ni...3 perempuan...aku..Umi Amirah & Nik Ilyana.....Lelaki plak...Mukhriz,Amirul & BFF aku Danish Haikal..

Danish ni anak Den Wahab..Ala Den Wahab artis & Taylor Baju Melayu yang terkenal tu...Danish ni jarang ikut gi kem..Minggu lepas sebelum gi kem ni...setiap hari dia sibok call aku tanya kat mana nak beli kasut getah...Sebenarnya dalam list barang tu ada sebut soh bawa kasut getah yang murah..Siap tulis Kasut Getah yang harga RM7-8...hahahaha...Puas aku explaine kat dia ,yang kasut tu macam kasut sekolah je tapi dibuat dari getah & untuk guna masa aktiviti air...tapi dia kata mak & ayah dia dah cari x jumpa...
Hmmmm...yo la..dia kan anak orang kaya ..mana nak kenal kasut2 murah....Harga selipar dia je pun dah lebih dari harga Baju Raya aku....huhuhuhu...Lastly,aku yang buat keputusan untuk dia...suruh bawa je kasurt sekolah..Kalau kasut tu rosak nanti,suruh je bapak dia beli lain..hehehehe


Aku sebab dah selalu cikgu pilih gi kem....so,mak aku memang dah sediakan untuk aku beberapa jenis kasut...
- Kasut Sukan- ni untuk aktiviti riadah atau senaman pagi
-Kasut Hiking - ni untuk aktiviti Jungle Tracking
- Kasut Getah - ni untuk aktiviti Air..contohnya kayak,Water Confient & yang sewaktu dengannya
-Selipar- yang ni memang aku jarang bawa sebab nak jimat ruang..selalu kasut getah tu la aku buat sebagai kasut serbaguna....tapi kasut getaj aku antik hokey..heeee..walaupun kasut murah jew...
Ni la sijil kitorang ber-6 ..Cikgu Mior suruh bawa hari Isnin ni untuk Guru Besar bagi masa perhimpunan...Yang paling bestnya..............Semua kitorang ber-6 dari sekolah aku terpilih untuk ke Program Pendidikan Luar Peringkat Kebangsaan kat Kelantan yang akan cikgu bagitau tarikhnya nanti....
Waaaaaaaaaaaaaaaaaa...seronoknya....walaupun UPSR sedang melambai-lambai...hahahaha
Cikgu kata kitorang semua terpilih sebab kitorang menunjukkan disiplin yang baik & memberi kerjasama yang bagus..

 Tak sabar nih.......!!!!!!!!

No comments:

Post a Comment